אמש נודע כי 54 משפחות עם אזרחות אמריקאית, אשר חלקן מחזיקות גם באזרחות ישראלית ונפגעו בטבח ה-7.10 תובעות את איראן על מימון, חימוש וסיוע לארגון החמאס. אלי חזן, מתנדב זק"א, שלוקח חלק בתביעה על סך 500 מיליון דולר, התראיין הבוקר (שלישי) לתכנית של ינון מגל ובן כספית ב-103FM וסיפר על הרקע לתביעת הענק: "איראן ועוד מדינות נותנות חסות ומימון למערכת הטרור הזאת. הם מספקים להם נשק, מידע ומודיעין ועומדים מאחורי המתקפה הזאת על נשים ,ילדים ואנשים חפים מפשע רק בגלל שאנחנו עם יהודי".

דו"ח של המודיעין המצרי טוען: חדשות רעות לגבי עסקת החטופים
תיעוד דרמטי מלב רפיח: "האויב חסר ניסיון - והוא שילם על זה מחיר כבד"

"אנחנו יודעים שצריכים לעשות כל מאמץ לגרום לזה שהעולם ידע שטרור הוא לא דבר חופשי, ואפשר לפגוע בחפים מפשע בגלל הדת שלהם. אנחנו ניתן עוד טביעת אצבע קטנה לעולם נגד מערך הטרור", המשיך נחרצות. 

הפגנה איראנית אנטי-ישראלית (צילום: רויטרס)
הפגנה איראנית אנטי-ישראלית (צילום: רויטרס)

חזן דיבר בהמשך על חוויותיו מה-7 באוקטובר: "אחרי כל מה שעשיתי במשך 32 שנה לא ראינו מראות כאלה. בציפורניים שלי חפרתי בבתי ילדים בקיבוץ בארי. שם מצאתי שרידי גופה של ילד בן שמונה עם שרידי פטיש. הוא ברח מהבית, וחשב שככה הוא יגן על עצמו. נכנסתי מתחת למיטה של בן השמונה שלי עד שהתעוררנו בבוקר. אני מתפלל שזה לא יקרה לשום ילד בעולם. זה פוגע בי במשפחה שלי כל הדבר הזה".

על ההתמודדות האישית עם המאורעות סביב הוא סיפר: "בבית אחר ראינו פתק על דלת ממ"ד עם הנחיות לממ"ד. למטה בפתק היה כתוב 'חיבוק מאמא'. אני ארזתי בשקית את שרידי האמא שנרצחה ליד אותה הדלת. חוזרת לי המחשבה הזאת, ואני מתפלל שלא יקרה שום דבר כזה לשום אמא".

"אני לא מומחה לרפואה או פסיכולוגיה אבל בוודאי שאני קם בכל בוקר, ואני כבר לא אותו בן אדם כפי שתפקדתי בעשרות השנים האחרונות. כקבוצות מביאים לנו כינוסים וערבי גיבוש עם בעלי מקצוע בתחום הזה. יש קו חם שמישהו חש במצוקה זק"א מתארגן לתת לו סייע באותו הרגע".

על רקע מצוקת חוק הגיוס והתנגדות החרדים, הוא טוען: "אני חרדי לכל דבר. שירתתי בצבא, שירתתי במילואים, מתנדב בשירותי כיבוי והצלה. אני בעל עסק, אבא ל-13, יש לי ילדים שמשרתים בצבא. ביישוב שלי, מתתיהו, יש המון חרדים שמתגייסים. חשוב מאוד שיהיו לומדי תורה בעם שלנו. זה דבר שמחזק את העם, כך היה משך כל הדורות. יש אנשים שלבושים כחרדים, אבל הם לא".

הפגנות החרדים בר אילן חסימות  (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנות החרדים בר אילן חסימות (צילום: אבשלום ששוני)


"הם מסתובבים בתל או בירושלים והם לא בישיבה ולא בצבא, הם צריכים להתגייס, בעוד שאנשים שבאמת לומדים צריך שיהיו באמת פטורים. מצד שני לקחת חבורת חרדים ולהכניס אותם לטנקים ולומר שהם יצילו אותנו בעזה? זה רחוק מהמציאות".