ברקע עסקת החטופים המתגבשת עולה השאלה האם הנסיגה הישראלית מציר פילדלפי וממסדרון נצרים אכן תתרחש, ואף תוביל לאישור מתווה העסקה מול חמאס. אלוף (מיל') גרשון הכהן התראיין היום (שלישי) בתכניתו של אראל סג"ל ב-103FM, והשיב על רקע הדברים: "הניסיון שלנו אומר שלא מצליח לנו להעביר את האחריות לאחרים. אם מי שיסכים לתביעות חמאס בשביל שחרור חטופים יעזוב אותו - מצפה שבמוקדם או במאוחר נחזור לשם".

לאחר מכן הוסיף: "זה לא רק הסנסורים למטה שימנעו מנהרות, חלק גדול ממה שעבר לפני 7 באוקטובר עבר במעבר הרגיל. זה מגדיר הגם אם נוכל להפקיד את מעברי הגבול בבקעת הירדן לאיזושהי מערכת בינלאומית. גם כשאנחנו שם אנחנו מתקשים לסכל את כל ההעברות. הן מתוחכמות ביותר, וגם עם כל אמצע הניטור זה לא מובטח. כמו תמיד, באלטרנטיביות צריכים לקחת דרך שלישית. אפשר להמציא משהו".

על רצועת הביטחון בלבנון אמר: "בגדנו בצד"ל, איבדנו עומק טריטוריאלי. מטולה שהיתה פורחת עם בתי מלון משגשגים, תראו איך היא נראית היום". לאחר מכן הזכיר את דבריו של קלוד אברהים, צד"לניק שהיה מזכיר הגנרל לאחד: "הוא אמר מה שאמר לאחד אמר ב-2006: 'מה אתם מתפלאים? אמרתי לכם'".

"חיזבאללה בצפון הפך מגורם גרילה מאתגר שניתן להכרעה לאירוע אסטרטגי. אותו דבר קרה לנו ברצועת עזה. אנחנו לפעמים חושבים שבאיזושהי צורה נסדר לנו את הדנמרק המובטחת עם שלווה שמבטיחה עתיד לילדים, ובסוף הילדים צריכים להילחם".

לקראת סוף הריאיון שיתף מניסיונו האישי תחת אותה סוגיה: "אני זוכר שבוגי כרמטכ"ל אמר שהוא לא חייב את הגולן. ליוויתי מאות גנרלים רוסים בגולן: סינים, רוסים, אנגלים, אמריקנים. לא היה אחד שלא אמר לי בחדות: 'מפה אסור לכם לרדת'".