לאחר שראש המל"ל צחי הנגבי כינה לפני יומיים את מתקפת הפתע ואירועי ה-7 באוקטובר כ"תקלה", גיא פלג פתח במתקפה נגדו בראשית תכנית הרדיו שלו ב-103FM: "חדל האישים, הסמרטוט הנרצע לדעתי של נתניהו".

האמריקאים בטוחים: סינוואר מתחבא במקום הזה
ואלס עם באשר, טנגו עם חמינאי: איש העסקים הסורי היה על הכוונת של ישראל שנים

ומיד המשיך: "מי שנודע בצעירותו במזגו הסוער ולפתע צחי מדבר חלש, חרישי, צריכים ממש להתרכז כדי לשמוע, כדי להבין, ביטוי כנראה לרצונו של העבד הנרצע להיתפס כרגוע, כמיושב, כמחושב, כחשוב, הוגה דעות אולי, מתון, שקול, מדבר חלש, אבל הוא בעיקר אפס, לדעתי כמובן. מתבטל, מתחנף, חסר עמוד שדרה, חרב להשכיר.

לאחר מכן גינה פלג את הביטוי בו השתמש הנגבי: "תקלה, תקלת ה-7 באוקטובר. לא 'תקלה חמורה', לא 'תקלה איומה', לא 'תקלה שאסור שתקרה', לא 'אסון', לא 'אסון בלתי נתפס', לא 'טבח', לא 'שואה', לא 'שואת העוטף', לא 'מחדל', לא 'קריסה', לא 'טרגדיה לאומית' - תקלה, פשוט תקלה ותקלות כמובן קורות, קרו ועוד יקרו".

צחי הנגבי (צילום: אבשלום ששוני)
צחי הנגבי (צילום: אבשלום ששוני)

"המגמות האלה אצל הנגבי החריפו במיוחד אחרי שנזרק מרשימת הליכוד", הוסיף פלג. "הפריימריסטים זרקו אותו למקום לא ריאלי ברשימה ואז הוא הבין שהקיום שלו תלוי בנתניהו. בלי נתניהו הבין הנגבי, הוא אבוד. עם שניהם רבותיי, אנחנו אבודים".

גיא טען: "מפחיד שהוא מוותיקי הפרלמנטרים שלנו, מפחיד עוד יותר שהוא ראש המועצה לביטחון לאומי, דווקא עכשיו, דווקא בשעתנו הקשה ביותר. מפחיד שעל פי עדותו המבחילה הוא נמצא בסביבה הקרובה ביותר של ראש הממשלה. זה מעיד עד כמה מסוכן נתניהו לביטחון ישראל, שכן אנשים כמו הנגבי מקיפים אותו".

"הסכנה בנתניהו היא לא רק בגלל מה שנחשף בשתי ועדות חקירה שעסקו בו, אלא גם בגלל מה שייחשף בוועדת החקירה הממלכתית שתבדוק את אסון 7 באוקטובר, אסון נתניהו. יום אחד הרי תקום ועדה כזאת, אם תקום, נקווה שתקום, אז יישבו האדונים נתניהו והנגבי ויעידו או ייחקרו על אחריותם לאסון בפני גוף מקצועי, שקול, נקי, שיעמוד בראשו נשיא בדימוס של בית המשפט העליון או שופט בדימוס של בית המשפט העליון".

"לצחי יהיה רק קו הגנה אחד - 'הייתי שפוט, אפס, סמרטוט, לא פציתי פה, רק הנהנתי חרישית בראשי ומילאתי את כל מה שהמנהיג שאני מעריץ הורה לי', לפני וגם אחרי התקלה, תקלת הנגבי", סיכם.