ליל קרב בצפון: בצל החיסול של מוחמד בראא' קאטרג'י, איש עסקים בכיר מאוד בסוריה ומקורב למשטר אסד ולאיראן, המתיחות בצפון הגיעה אתמול (שלישי) לשיא חדש. למרות שישראל לא לקחה אחריות למעשה, נראה כי החיסול שלו גרמה לזעם רב בצמרת חיזבאללה. כ-90 טילים נורו אתמול משעות הצהריים, הערב והלילה מלבנון לישראל. בין היתר הופעלו אזעקות גם בעיר נהריה לאחר שסוללות כיפת ברזל יירטו מעל העיר טילים. צה״ל מצידו פעל במהלך היממה ותקף מספר יעדים של חיזבאללה ובכלל זה חיסל שלושה מחבלים.

בכדי להשיג ניצחון בצפון, ישראל חייבת לדרוך על מרכז העצבים של חיזבאללה | שי אלון
חכם בשמש: חיזבאללה חושש מפתיחת מלחמה ולא מהסיבה שחשבנו

חילופי האש החלו כאשר אתמול צה״ל תקף משגר ממנו זוהו שיגורים שחצו לעבר מרחב קריית שמונה שעות אחר כך הותקפה חוליית מחבלים של ארגון חיזבאללה במרחב יארין. בצה״ל אומרים כי כלי טיס של חיל האוויר תקף משגר במרחב בלאט ממנו זוהו השיגורים שחצו לעבר מרחב קריית שמונה.

מוחמד בראא' קאטרג'י (צילום: רשתות ערביות)
מוחמד בראא' קאטרג'י (צילום: רשתות ערביות)

בתגובה ירו מחבלי חיזבאללה 40 טילים לעבר קריית שמונה ואצבע הגליל. סוללות כיפת ברזל ירטו את מרבית הטילים. חלק מהטילים נפלו בשטח פתוח לא היו נפגעים מהירי. מיד לאחר מכן כלי טיס של חיל האוויר תקף חוליית מחבלים של ארגון חיזבאללה במרחב יארין שבדרום לבנון. בהמשך צה״ל תקף מבנים צבאיים ותשתיות במרחבים כפר כילא ועייתא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, לפי צה״ל הותקפו תשתיות טרור של הארגון במרחבים עיתרון ועייתא א-שעב שבדרום לבנון.

בשעה 22:23 נשמעו אזעקות במרחב הגליל המערבי,  לפי צה״ל זוהו כעשרה שיגורים שחצו מלבנון לשטח הארץ ונפלו בשטחים פתוחים, אין נזק ואין נפגעים. צה"ל בתגובה שב ותקף במהלך הלילה תשתיות טרור. מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתיות טרור במרחבים יארין, עייתא א-שעב ועלמא א-שעב שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל ביצע ירי ארטילרי להסרת איום במרחב מג'דל זון.

תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

אלא שגם מחבלי חיזבאללה המשיכו בירי לעבר ישראל במהלך הלילה הופעלו התרעות במרחב נהריה, זוהו לפי צה״ל כ-15 שיגורים שחצו מלבנון, חלקם יורטו על ידי לוחמי ההגנה האווירית ושאר השיגורים נפלו בשטחים פתוחים. אין נזק ואין נפגעים. בפיקוד הצפון אומרים כי בימים האחרונים מגביר צה״ל את היקף התקיפות בלבנון ״אנחנו מבצעים ירי לעבר יעדי חיזבאללה. ואנו פועלים במהירות לסגירת מעגלים מול מחבלים שאותם אנחנו מזהים באמצעות תצפיות שלנו״, אמרו בצה״ל.

ההערכה כי חלק מסבב הירי אתמול קשור בין היתר לחיסול בגבול סוריה לבנון שלשום מוחמד בראא' קאטרג'י, איש עסקים בכיר ביותר שבבעלותו נכסים וחברות גדולות. על פי פרסומים זרים הוא ניהל בעבר את ההשקעות ומערכות הכספים של משפחת אסד בסוריה והיו לו קשרים עם איראן. על פי פרסומים הוא אחראי לגיוס כספים של כוח קודס, וכן עסק בניהול הברחות חימוש ללבנון בצירים איראן -סוריה-לבנון.