סוגיות נוספות כוללות את השאלה האם ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד על דרישותיו שחמאס יימנע מלהיכנס לצפון עזה, לפי גורמים שביקשו להישאר בעילום שם מכיוון שאינם מורשים לדבר בפומבי. בנוסף, נתניהו רוצה שכוחותיו ישמרו על השליטה במסדרון גבול דרומי מרכזי ושהוא לא יהיה מחויב להפסקת אש לתקופה בלתי מוגבלת.

ישראל הצהירה כי על ארגון חמאס להשיב את חטופים גברים בגילאים צעירים כדי למלא את מכסת 32 החטופים. חמאס טען כי שחרור חטופים מהקטגוריה הנ״ל יתרחש רק במהלך השלב השני של הפסקת האש.

נסראללה הפך את השולחן: מנהיג חיזבאללה באיום חדש לישראל
הערכה: בניסיון החיסול של דף - נהרג גם עוד בכיר מאוד בחמאס | בן כספית

עוד נכתב בדיווח כי ראש הממשלה נתניהו מתעקש על מנגנון עצמאי שיבטיח כי לא יורשה עוד לפעילי חמאס או הג׳יהאד האיסלאמי לחזור לצפון רצועת עזה, כך אמרו המקורות לכלי התקשורת האמריקני ״בלומברג״. עם זאת, גורם שתודרך בשיחות הרלוונטיות אמר כי תנאי זה עשוי להיות חסר תועלת, מכיוון שכל מסתורי הנשק שנותרו בצפון הרצועה עלולים להיות נגישים לפעילי ארגוני הטרור שמתחזים לאזרחים ונותרו באזור.

חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

נקודת מחלוקת נוספת היא סעיף הדורש מישראל להסיג את כוחותיה מאזורים מאוכלסים בעזה. בעוד שחמאס ומצרים קראו לכך שכל נסיגה תכלול את העיר הדרומית רפיח ומסדרון סמוך בגבול עם מצרים, נתניהו הצהיר כי נוכחות ישראלית מתמשכת היא קריטית. על פי הצעותיו של ביידן, ביום ה-16 של ההפוגה הראשונית, ישראל וחמאס יתחילו בשיחות מתווכות על שלב שני.

אם משא ומתן זה יתארך, ההפוגה הראשונית תוארך מעבר לשישה השבועות המוקצבים, לפי הנשיא האמריקאי. ממשלת נתניהו מודאגת מכך שארגון חמאס עלול לנצל סעיף זה כדי להאריך את ההפוגה ללא תאריך תוקף ולכן דורשת הגבלה של שישה שבועות להפסקת האש, שבסיומה עלולות להתחדש המתקפות ההדדיות.