גבי נעמן, ראש מועצה מקומית שלומי, שוחח היום (רביעי) עם ליאת רון ב-104.5fm על המצב ביישוב. הוא אמר בהקשר להסכם מול חיזבאללה: "נעמוד על כך שממשלת ישראל וצה"ל מחויבים לייצר פה הכרעה - או הסכם שיניח את דעת כולנו, על זה אפשר לדבר. או, אני וכלל ראשי הרשויות מצודדים בהכרעה צבאית, להביס את החזבאללה, ולהבטיח את השקט לדורות הבאים, זה מה שאנחנו מבקשים לילדים ולנכדים שלנו - ולתת ליישובים שלנו להתפתח".

עוד חשף כי הוא מתכוון להיפגש מחר עם מנכ"ל משרד הפנים: "אפרוס בפניו את המצוקות של הרשות המקומית שלומי. בשונה ממועצות אזוריות אחרות שלומי מאבדת 34 מיליון שקל הכנסה בשנה, מההכנסות העצמיות שלה - עד עכשיו קיבלתי 13 מיליון ממשרד הפנים".

"נלחמים על הצפון": "מישהו מאמין שיגידו לנו 'עשינו הסכם' ונחזור?"

על החוסר בפיצויים כספיים למועצה, הוא התרעם: "כל חודש חייב לעשות רעש, יש שם 140 מיליון שקלים, העבירו לנו 25 מיליון ואח"כ לא העבירו, על חודש מאי עד יולי לא קיבלנו שקל אחד. אנא תתארגנו על עצמכם".

הוא סיפר שהוא רואה את ההתדרדרות הכלכלית המתפשטת בשלומי ובעיירות האזור מול עיניו: "אני מקווה מאוד שמחר שר הפנים יבין את המצוקה שלנו, של קריית שמונה ומטולה - כולנו מפונים, כל התעשייה נמצאת כאן, אין הכנסות מארנונה, אין היתר בנייה, אין הכנסות מטלי השבחה, אין שיווקי קרקעות. כלומר, הרשויות האלה, שלומי קריית שמונה ומטולה, אם לא נקבל טיפול כספי להפסד ההכנסות האלו אנחנו נידרדר לכך שלא נוכל לשלם משכורות לעובדי העירייה".

פגיעה בשלומי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
פגיעה בשלומי (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

על המצב החריג בצפון והטילים שעפים עליהם מעל הראש כבר 9 חודשים סיפר: "החלק הזה של ההפגזות על כל היישובים פה בצפון, וכשאתמול אפילו החריגו וירו על נהריה - זה האבסורד שאנחנו חייב בו. זה  מתסכל ומביא אותנו לקבל החלטות - לא נסכים להמשך הירי הזה. לפחות 50 בתים נפגעו מאז המלחמה. תושבי שלומי מפונים ואלו שנמצאים פה חוטפים".

"אנחנו נמצאים בתסכול של תושבים, אפשר להצדיע לתושבים, אני לא שומע מהם תלונות אלא הם רק רוצים לחזור הביתה בטוחים. אין אופק ואין ביטחון. אם שני הדברים האלה לא יהיו, המועצות שלנו כמו שלומי יהיו במצב קשה, מצב כלכלי קשה, מצב של יישוב הארץ שלנו ונמצא את עצמנו בהידרדרות מאוד גדולה. לכן חלה עלינו אחריות מאוד גדולה גם הממשלה וגם ראשי הרשויות, גם כמנהיגים לתת אור בקצה המנהרה לתושבים שלנו ולתת הכל כדי שתהיה בהירות", אמר.

שריפות בצפון כתוצאה מירי חיזבאללה (צילום :כבאות והצלה)

לסיום הוסיף שבח כלפי שר התשתיות והאנרגיה אלי כהן:  "אני יכול לדבר על חלק ממשרדי הממשלה שקופאים על שמריהם וחושבים שאנחנו חיים על אוויר אבל למרות זאת היה אתמול שר התשתיות והאנרגיה אלי כהן שהגיע עם כל הצוות הבכיר שלו, מה שהוא עשה לנו אתמול הוא מילא את ליבנו בשמחה, הוא בא מוכן עם כל אנשי הצוות, עם תכנית של 1.2 מיליון ש"ח שמחלק מזה תושבים ייהנו, הרשויות המקומיות יקבלו מענק על כל השקעה באנרגיה ירוקה, יאמר לזכותו שהוא בא מוכן ועוד אמר שיביא הטבות גדולות. כל קווי החשמל העיליים יוטמנו על ידי חברת חשמל. אפשר לומר דברים טובים אבל הדבר שמטריד את כולנו הוא כרגע לא הכסף אלא איך נשוב לבתינו".