בשבועיים האחרונים עובר צה״ל והשב״כ בית ספר אחר בית ספר בו מסתתרים ופועלים אנשי החמאס ומשמידים את הכיתות שהפכו לחמ״לי טרור. רק בשבועיים האחרונים חיסל צה״ל כ1300 מחבלים חלקם הלא מבוטל היו בבתי ספר של אונר״א. 

חום הקיץ מקשה על המחבלים לשהות במנהרות והם עולים בחלקם מעל פני הקרקע. בשב״כ ובצה״ל מזהים כי המחבלים מגיעים למחסות הומניטריים חלקם של אונר״א ומנסים למצוא מחסה לפעילותם במקומות כמו בתי הספר המלאים בפליטים עזתיים רבים.

בעולם זעמו על תקיפת בית ספר בעזה, כעת נחשף מה הוסתר שם
צה"ל תקף בית ספר של אונר"א ברצועה: "שימש לפעולות טרור"

בעבר נהגו  המחבלים להסתתר במסגדים ברחבי הרצועה. מתוך הבנה כי צה״ל לא יפגע במסגדים ובבתי תפילה. בפועל עשרות אולי אף מאות מסגדים הוקרסו והושמדו על ידי צה״ל. לאחר ששימשו מקלטים לפעילות מחבלים כנגד כוחות צה״ל. 

עכשיו בקצב הלמידה של חמאס עד ה-1 בספטמבר מועד הרשמי של תחילת שנת לימודים לא ישארו כיתות לימוד בעזה.  כך היה הערב בשכונת זיתון עם הפגיעה בבית ספר של אונר״א שאגף שלו הפך למתקן צבאי של חמאס ובו חמלים חדרי התארגנות של מחבלי חמאס. 

התקיפה בבית ספר בעזה (צילום: REUTERS/Abed Khaled)
התקיפה בבית ספר בעזה (צילום: REUTERS/Abed Khaled)

בצה״ל נחושים להגביר את קצב הפגיעה בחמאס ולהרוג לו עשרות מחבלים מידי יום באופן שיטתי של מרכז התכנסויות שלהם בדומה לתקיפה שבוצע בשבת נגד מוחמד דף ומחט עזה בחמאס ראפע סאלמה בחאן יונס.

במקביל בצה״ל החליטו להגביר את הלחץ על חיזבאללה ולשנות את משוואת הלחימה בצפון.  בימים האחרונים נראה ומורגש היטב הלחץ של פיקוד הצפון, אמ״ן וחיל האוויר.

באזורים נרחבים בלבנון. לצד הרעדות ארטילריה על מרחבי שיגורים ופעילות חיזבאללה, צה״ל מגביר את החיסולים גם במרחב הקרוב כך שלשלום חמישה מחבלים חוסלו ביממה אחת. אבל גם במרחבים עמוקים יותר בשטח לבנון ועל גבול סוריה. רק היום תקף צה״ל וחיסל בתקיפות כירורגיות שלושה מחבלים בבקעה בלבנון. 

חלוקת מזון בחאן יונס (צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90 )
חלוקת מזון בחאן יונס (צילום: עבד רחים חטיב פלאש 90 )

גורם בצה״ל אומר לנוכח כל החיסולים והתקיפות בלבנון:״ אנחנו נחושים לתקוף ולהתיש אותו (נסראללה) אנחנו פועלים בכל הזמן ובכל מקום״. 


זה כנראה הסיבה להצהרה של נסראללה אתמול. הלחץ מבית גם של אזרחים הגרים במרחק של 80 ומאה קילומטרים מגבול ישראל משפיע על נסראללה.