אתמול (שבת) תקף חיל האוויר הישראלי בעומק תימן, זאת בתגובה לשיגור הח'ותי של כלי טיס בלתי מאויש אל עבר תל אביב. השר לשעבר חבר הכנסת מתן כהנא שוחח עם אראל סג"ל ואור הלר והתייחס לתקיפה. 

"אני חושב שהתקיפה בוצעה ברמה מקצועית מאוד גבוהה, להוציא כזה מבצע ארוך טווח בדרך כלל זה זמן ארוך של הכנות ומודלים בקבועי זמן מאוד קצרים", פתח. "הרמה המקצועית שהופגנה פה היא רמה מאוד גבוהה. לעשות את זה מהיום למחר זה בהחלט רמה מאוד גבוהה. כל הכבוד לרה"מ ולקבינט על אישור הדבר הזה, הגיע הזמן לתת לח'ותים בראש, בלתי נתפס שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים בלי להיפגע. בסוף המלחמה בעזה לא מביאה את חיל האוויר לקצה, רחוק מזה, וחיל האוויר ערוך למלחמה הרבה יותר עצימה". 

תיעוד דרמטי מהתקיפה בתימן - החות׳ים מאיימים: "נפגע ביעדים חיוניים בישראל"
דקות מורטות עצבים: כך נראו רגעי הדרמה בבור בקריה במהלך התקיפה
אחרי התקיפה הישראלית: כאוס בצנעא ובחודיידה שבתימן

בנוגע למערכה ישירה מול אירן אמר כהנא: "אני חושב שמערכה מול איראן, בטח מול התגרענות של איראן, רצוי שהיא תהיה בין לאומית. איראן גרעינית זו בעיה של העולם כולו. לעשות זאת בקואליציה רחבה זה יותר נכון, אבל אם נצטרך לעשות זאת לבד, נדע לעשות זאת גם לבד. האתגר הביטחוני הכי גדול של המדינה הוא איראן גרעינית, ולכן אני מאוד רוצה שהנסיעה של רה"מ לארה"ב מאוד תצליח כי זה חשוב לביטחון מדינת ישראל".

התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)
התקיפה בתימן (צילום: רשתות ערביות)

ביחס לשבר בחברה הישראלית אמר כהנא בכאב כי "אני שואל את עצמי לאן אנחנו מגיעים. האתגר שעומד בפנינו הוא לא פחות מבאשר הקמת המדינה. לפעמים לשפץ הרבה יותר מורכב מלבנות מחדש. כשחבר הכנסת יאיר גולן שוב החל לרמוז ששימוש בצבא בעילות פוליטיות הוא על הפרק, נכנסתי בו באלף קמ"ש".

"מי שיעז להכניס את הצבא לשיח, צריכים להיכנס בו באלף קמ"ש. כל מה שקרה ב־7 באוקטובר, כשירות הטייסים לא השפיעה על ביצועי חיל האוויר באותו יום. כל מי שעלה על מטוס או ישב בעמדת בקרה ופיקוח היה כשיר במאה אחוזים".