צה"ל הודיע היום (שני) כי החטופים אלכס דנציג ויגב בוכשטב נהרגו לפני כמה חודשים ברצועת עזה וגופותיהם מוחזקות בידי חמאס בחאן יונס. בצבא לא מסרו פרטים על נסיבות מותם, אך ציינו כי בסבירות גבוהה לפחות אחד מהם נהרג מאש צה"ל בזמן שפעל בחאן יונס.

גל גורן, תושב ניר עוז ובנם של אבנר גורן ז"ל שנרצח בניר עוז ושל מיה גורן ז"ל שנרצחה בשבי החמאס ועודנה מוחזקת שם: ״בסופו של דבר אלכס דצניג, מניר עוז ויגב בוכשטב, מנירים  היו שני אנשים חיים, שני אנשים שיכלו להיות בחיים עכשיו שיכלו לחזור בעסקה עכשיו. הם נהרגו או נרצחו אנחנו לא יודעים מה הנסיבות, אנחנו יודעים שהם היו שם במנהרות בחאן יונס באותה תקופה שבעצם השלושה הקודמים נהרגו, אנחנו יודעים על עוד חטופים שהיו שם ומקווים שהם בחיים".

"הייתי איתו בשבי, יכולנו להציל אותו": אלכס ויוגב נהרגו בשבי חמאס
וולדמן בדברים חריפים לנתניהו: "נעצור את המדינה מלכת כדי להחזיר את החטופים"
"אין קבר לעלות אליו": נועם כץ כותבת לאביה שנרצח בשבעה באוקטובר

"בסוף כל יום שעובר עוד ועוד וכל יום כזה דורש ברמה הכי פשוטה עסקה עכשיו ומיד, אנחנו חיים בסרט אם נשיג עסקה יותר טובה ואנחנו חיים בסרט אם אנחנו חושבים שנקבל את כולם במכה , צריך להתחיל עם משהו כדי להציל את מי שאפשר ולזכור את מי שמגיע לו״.

עינב מוזס אורבך, היא כלתו של גדי מוזס, שנחטף מביתו בקיבוץ ניר עוז ב-7.10 ומאז מוחזק בשבי חמאס כבר למעלה מ-200 ימים, הגיבה אף היא להודעה על מותם של החטופים אלכס ויגב: ״אין לי קשר אישי עם אלכס אבל אני אגיד כמי שמרגישה שייכת מאוד לקהילת ניר עוז ולצערנו גם לקהילת החטופים שזה עצב גדול כאב גדול שמהול בהרבה זעם על הממשלה שלנו על מדיניות של ראש הממשלה כי גם אלכס וגם יגב וגם עוד רבים אחרים אנחנו כבר הגענו לפי דעתי לסביב 18 אזרחים שנחטפו מבתיהם בחיים רובם לא היו פצועים ולא היו חולים, לא רק הם היו צריכים הם היו חייבים לחזור הביתה ובגלל שהממשלה שלנו והעומד בראשה לא השכילו להחזיר אותם בזמן הם נרצחו או נהרגו בשב".

"באמת כאב גדול שמהול בהרבה זעם. פשוט מופקרים שם למותם זה נוגע בתחושות קשות , אנשים שבנו את ישובי הגבול, הם לעולם לא עזבו גם במצבים ביטחוניים קשים הם נתנו את חייהם למדינה, הם חינכו אותנו את הילדים שלהם לאזרחות טובה זה היה להם ברור מאליו שאתה אזרח שמגן על המדינה שמחויב למדינה."

הפגנה לשחרור החטופים, ''קול אחיותיי זועק'' (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים, ''קול אחיותיי זועק'' (צילום: אבשלום ששוני)

"אני יכולה לספר על גדי חמי שהוא כמו אבא עבורי מבחינה רגשית שהוא אגרונום מומחה ונסע בכל העולם מלמד מדריך חקלאות מטעם מדינת ישראל ,אותה מדינה שבוגדת בו, לא רק מפקירה יש תחושה של בגידה. אני בטוחה שגם הם ישבו שם שגדי עדיין יושב שם וחש שהמדינה בוגדת בו".

היא הוסיפה כי "מבחינתי ראש הממשלה והממשלה בעצמה שלא מונעת את זה הם שותפים לפשע, הם שותפים לפשע הנתעב שהחל בשביעי באוקטובר ועדיין לא נגמר. תחושות מאוד קשות כאזרחית במדינה, אני חושבת איך אני מחנכת את הילדים שלי, איזה מסר אנחנו מעבירים לילדים שלנו שהם רואים שהמדינה ככה מפקירה ושאנחנו יוצאים לרחוב להילחם מול המדינה, איך אנחנו מחנכים את דור העתיד שלנו?"

הפגנה בנתב''ג בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בנתב''ג בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

"יש פה דור שלם שגדל למציאות שהמדינה מפקירה את אזרחיה. עצוב לי שזה המקום שהמדינה הולכת, עצוב לי על אלכס ועל יגב ועל כל מי שנכנס לשם בחיים והיה יכול והיה צריך להיות כאן היום איתנו בחיים. אלכס הוא מהיוזמים והמובילים של משלחות של נוער לפולין, תחשוב איזה איש חינוך ומה הוא עשה פה למען חינוך הילדים במדינה, וזה התודה שהוא צריך בסוף ימיו לקבל מהמדינה? הוא סיפר לילדים על שואת העם היהודי ועל ההיסטוריה של העם היהודי ועל תקומת העם היהודי והוא בסוף עובר שואה בעצמו ומדינת ישראל לא עוצרת את זה. מדינת ישראל חייבת הייתה להחזיר אותו בחיים.״