אמון הציבור בגופי המדינה והביטחון ממשיך לרדת, כך קובע סקר של המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). הסקר מצביע בעיקר על ירידה משמעותית באמון בצבא: נמדד שיא שלילי של 71% במגזר הכולל שדיווחו על אמון גבוה בצה"ל – ירידה של 6% בהשוואה לחודש שעבר ושל 11% מאז המדידה הראשונה באוקטובר האחרון.

למעשה, נמדדה ירידה של 11% במדווחים על אמון ברמטכ"ל, וצניחה של 12% באמון בדיווחי דובר צה"ל. פחות משליש (28%) מהציבור היהודי העיד כי אם היה לו בן/בת בגיל גיוס, היה מעודד אותו/ה להתגייס לקרבי (לעומת 31% בסקר יוני).

הסקר מגיע שבוע לאחר הודעת צה"ל על שליחת צווי גיוס לכ-3,000 חרדים. 39% מהציבור היהודי סבורים כי מדובר ביעד נמוך מידיי, 34% מאמינים כי מדובר ביעד נכון ואילו 16% אומרים כי לא צריך לגייס חרדים כלל.

גם במשטרה נמדדו אחוזי אמון נמוכים למדי, כ-33% שהם 36% פחות מתחילת המדידות. 17% בלבד דיווחו על אמון גבוה בממשלה, ו-25% העידו על אמון גבוה בראש הממשלה נתניהו – ירידה של 6% מחודש יוני.

נוסף על כך, נמשכת מגמת הירידה באופטימיות בדבר יכולתה של החברה הישראלית להתאושש מהמשבר ולצמוח – 55% מהנשאלים במדגם הכולל מביעים אופטימיות שכזו. שיעור נמוך של נשאלים מדווח על תחושת ביטחון אישי גבוהה או גבוהה מאוד – 24% במדגם הכולל, 26% בקרב האוכלוסייה היהודית ו-9% בלבד בקרב האוכלוסייה הערבית.

בגזרת יחסי החוץ של ישראל, 73% מהציבור סבורים כי תמיכת ארה"ב הכרחית להישרדותה של ישראל. 55% מודאגים מבידוד בינלאומי אפשרי של ישראל.