ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הציג אמש (רביעי) במהלך נאומו בפני הקונגרס ארבעה לוחמים אמיצים עם סיפור גבורה מעורר השראה. אחד מהם הוא סג"ם אביחיל ראובן, בן העדה האתיופית מקריית מלאכי ולוחם מגדוד 890 בחטיבת הצנחנים.

בבוקר שמחת תורה יצא אביחיל בריצה מביתו עם מדים ונשק על מנת להגיע לעוטף ולהצטרף ללחימה. באמצע הדרך, רכב של הימ"מ אסף את אביחיל והוריד אותו לאחר מכן, מכיוון שלא יכל להילחם כחלק מהכוח.

סקר INSS: אמון הציבור בכוחות הביטחון ובממשלה ממשיך לרדת
נסראללה בלחץ: צה"ל חשף את הנשק החדש שיביס את חיזבאללה

תוך כדי ריצה הגיע אביחיל לאותו רכב ימ"מ שנכנס להיתקלות מול מחבלי חמאס וסייע ללוחמים. משם המשיך אביחיל לבא"ח זיקים, שם תפס פיקוד על החיילים שנשארו ללא מפקדים והמשיך להילחם בגבורה במחבלים.

בהמשך היום פינה אביחיל עשרות פצועים והרוגים מהאזור. מאותה שבת שחורה, הספיק אביחיל לסיים קורס קצינים בבה"ד 1 וכיום הוא קצין הכשרות של גדוד 890 בבא"ח צנחנים.

סג''ם אביחיל ראובן (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות לפי חוק 27א לזכויות יוצרים)
סג''ם אביחיל ראובן (צילום: צילום מסך רשתות חברתיות לפי חוק 27א לזכויות יוצרים)

הקצין הצעיר מקריית מלאכי למד בפנימייה במעלה אפרים. במהלך טקס הסיום של קורס הקצינים בו השתתף קיבל הערכה בתור "חניך למופת".

ראש העיר קריית מלאכי, אליהו זוהר: "סג"מ אביחיל ראובן, הביא גאווה רבה לקריית מלאכי ולמדינה. לאחר שהוזכר אמש בנאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס האמריקאי, הפך אביחיל לסמל לאומץ ולחוסן. סיפורו של אביחיל מעורר השראה בקרב תושבי העיר ומחזק את תחושת הגאווה הלאומית".

הקהל בקונגרס מוחא כפיים לאביחיל ראובן (צילום: צילום מסך C-SPAN)
הקהל בקונגרס מוחא כפיים לאביחיל ראובן (צילום: צילום מסך C-SPAN)

תגובות הגולשים ברשת על פוסטים בנוגע לאביחיל לא איחרו להצטבר, רובן הביעו התפעלות, תודה והוקרה, אך היו גם יוצאות דופן. אחד כתב: "הגיע יותר מהר מחיל האוויר", אחר חמד לצון וכתב: "מה שאנשים יעשו בשביל לצאת מקריית מלאכי".

לצד אלה, לא חסרו תגובות שתחת ההשראה שהסיפור נתן, ייחלו לכך שהקצין הצעיר ימצא דרכו ביום מן הימים אל הנהגת הצבא. היה מי שכתב: "אנשים כמוהו אנחנו צריכים במטכ"ל!".