אזעקות צבע אדום הופעלו היום (ראשון) ביישוב שתולה שבגליל המערבי. על פי דיווחים רקטה נפלה במקום. זאת, לאחר שהלילה תקף צה"ל מטרות של חיזבאללה בעומק ובדרום לבנון, בשבעה אזורים במקביל, בתגובה לשיגור הרקטה לעבר מג'דל שמס, שפגעה במגרש כדורגל והביאה לרצח 12 ילדים. מצבורי נשק ותשתיות טרור הותקפו בשבריחה, בורג' א-שמאלי, בקאע, כפר כילא, רב א-תלתין, אל-חיאם וטיר חרפא. צה"ל תוקף כעת במספר זירות בדרום לבנון. 

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, הגיע למגרש הכדורגל במג'דל שמס ונפגש עם ראש העדה הדרוזית ונציגי המועצה המקומית, מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין ומפקד אוגדה 210, תת-אלוף יאיר פלאי. 

״אנחנו יודעים בדיוק מאיפה שוגרה הרקטה היום. בחנו כאן על חומת מגרש הכדורגל, את שרידי הרקטה, אנחנו יודעים לומר, זו רקטת פאלק עם ראש קרב של חמישים ושלושה קילוגרם. זו רקטה של חיזבאללה. ומי שיורה רקטה כזו לתוך שטח בנוי רוצה להרוג אזרחים, רוצה להרוג ילדים. אנחנו מחזקים מאוד את העדה הדרוזית, היא שותפה אמיצה שלנו, מלאה, בתוך שאר אזרחי ישראל, למלחמה על הבית, הבית של כולנו. אנחנו מחזקים מאוד את תושבי מג׳דל שמס, ואנחנו מחבקים את המשפחות השכולות ומאחלים לכל הפצועים החלמה מהירה והחלמה מלאה", אמר.

הרצי הלוי במג'דל שמס (צילום: דובר צהל)
הרצי הלוי במג'דל שמס (צילום: דובר צהל)

עודד הוסיף כי "חשוב לי לומר לכם, תושבי הצפון, זו תקופה ארוכה כבר שאתם לא בבתים. אנחנו רואים את הקושי, ואנחנו נפעל בכל האמצעים להשיב אתכם הביתה בביטחון. אנחנו מעלים מאוד את המוכנות שלנו לשלב הבא ללחימה בצפון, אנחנו במקביל נלחמים בעזה. אנחנו יודעים לתקוף גם רחוק מאוד ממדינת ישראל, יהיו יותר אתגרים, אנחנו נעלה את המוכנות. כשידרש נפעל חזק. החובה שלנו, היא להחזיר את התושבים לצפון בבטחון לבתים, בכל הצפון, גליל ורמת הגולן, חובה מלאה. זה יום קשה, אנחנו נפעל לימים טובים יותר״.

במקביל, שר הביטחון יואב גלנט קיים הערכת מצב מבצעית בפיקוד הצפון עם מפקד הפיקוד אלוף אורי גורדין וקציני המטה. שר הביטחון אמר בתום הערכת המצב: "הגעתי בשעת בוקר מוקדמת למג'דל שמס, ראיתי בעייני את זירת האירוע - מקום שבו נרצחו ילדות וילדים תמימים במשחק כדורגל. דם של ילדים ישראלים איננו הפקר ולא יהיה הפקר לעולם״. 

״עברתי לפיקוד הצפון כדי לראות את תוכניות התגובה. מדובר על חיזבאללה - שליחה של איראן באזור, חיזבאללה לא ינקה מהאירוע הזה גם בהכחשות המגוחכות שלו. הוא ירה את הירי - הוא יישא במחיר והוא ישלם מחיר כבד על פעולותיו", הוסיף.

 בתוך כך, באוניברסיטת חיפה פרסמו הודעה חריגה. "בעקבות המקרה הקשה לאור אי הוודאות השוררת כרגע באזורנו, החליטה הנהלת האוניברסיטה לנקוט משנה זהירות ולעבור למתכונת של עבודה מהבית לכל מי שעובד במגדל אשכול מעל לקומה 5", נמסר. "מאותה הסיבה, הוחלט על דחיית טקסי הענקת התעודות שאמורים היו להתקיים היום. לצערנו הרב, ימים אלה אינם מזמנים לנו עת לטקסים ולשמחות".

התמונה הראשית והסרטון בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]