על רקע האסון המטלטל במג'דל שמס והחשש הכבד מפני הסלמה משמעותית בלחימה מול חיזבאללה,  דיווח איראני טוען כי חסן נסראללה אישר את כל תכניות המלחמה כנגד ישראל.

כבר בחודש אוקטובר פורסם בסוכנויות הידיעות בעולם שנשיא ארה"ב ג'ו ביידן ובכירים אמריקאים נוספים לחצו על ההנהגה הישראלית שלא לפתוח במתקפת מנע נרחבת נגד ארגון הטרור חיזבאללה, כאשר שר הביטחון יואב גלנט טען מצדו כי יש צורך להתמקד בחיזבאללה משום שהוא מהווה איום גדול יותר מארגון הטרור חמאס. לפי הדיווח, הגורמים האמינו כי ישראל תתקשה לנהל מערכה בשתי חזיתות והדבר עלול למשוך גם את איראן וארה"ב לתוך מלחמה אזורית.

בעולם הערבי רועדים: "לא יהיה ניתן ליישב את המלחמה באמצעים דיפלומטיים"  
החולשה של ישראל נחשפה? "חיזבאללה ואיראן לומדות את מערכות ההגנה" 

תקיפה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)

בחודש דצמבר הכחיש ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדיווחים וטען: "ראיתי פרסומים לא נכונים כאילו שארה"ב מנעה מאיתנו לפעול. זה לא נכון, ישראל היא מדינה ריבונית. ההחלטה על הפעלת כוחותינו על שלנו". פרסומים סותרים הציגו שנתניהו הוא זה שבלם את המתקפה.

בחודש דצמבר, דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" שמטוסי חיל האוויר חיכו באוויר להוראות בעת שביידן שוחח עם נתניהו בתאריך ה-11 באוקטובר, וביקש מראש הממשלה לחשוב מחדש על ההשלכות של פעולה כזו. על פי הדיווח, נשיא ארצות הברית שוחח במשך 45 דקות עם נתניהו, כאשר בסיום השיחה אמר לו שיעלה את הנושא עם הקבינט שלו. בסופו של דבר, המתקפה המתוכננת לא יצאה לפועל.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בלשכת ראש הממשלה הגיבו לדיווח כי "הפרסום אינו נכון". עוד הוסיפו: "כבר ביום הראשון של המלחמה ראש הממשלה נתניהו החליט שישראל תפעל קודם להשיג ניצחון מוחץ בדרום, תוך הרתעה תקיפה בצפון. מדיניות זו אומצה על הקבינט".