הטבח במג'דל שמס שהביא להירצחם של 12 ילדים ועשרות פצועים מפגיעת רקטה ישירה במגרש כדורגל, הביאה לעלייה חדה במתיחות בצפון ועל סיכוי גובר לתרחיש המלחמה באזור. ניצן פלג, ראש המועצה גליל תחתון ויו"ר אשכול כנרת והעמקים, התראיין היום (שני) לתכניתו של ליאור רוזנפלד ב-103FM, ואמר בנושא: "מדינת ישראל לא יכולה לשבת יותר בחיבוק ידיים".

רשימת החטופים החיים ואחיזה בפילדלפי: הדרישות החדשות של נתניהו במו"מ נחשפות | דיווח
קשקשת ברשת: התרגיל של חמאס שחשף את המצוקה הגדולה שלו

"אנחנו במרחב שלנו בעיקר רשויות שקולטות מפונים מהצפון, לא נאמר שכבר היו אירועים גם במועצה אצלנו של ירי תלול מסלול שהגיע עד לכפר זיתים שזה פעם ראשונה שדבר כזה קורה מאז מלחמת לבנון השנייה, וזה בהחלט אמירה ובוודאי לאחר מה שקרה אתמול במג'דל שמס", הוסיף פלג.

"כולנו כרגע בציפייה לראות מה תעשה מדינת ישראל. לא נוכל לספוג עוד ועוד אירועים מהסוג הזה, בוודאי לא בהיקפים כאלה מבלי לעשות כלום, ואני מצפה ממדינת ישראל להשיב פה במהלומה מוחלטת. אנחנו פה מול מדינת לבנון לא מול החיזבאללה ואני חושב שביירות צריכה לבעור כמו עזה ולא פחות".

על הקריאה לתושבי הצפון לפתוח מקלטים סיפר: "קודם כל אצלנו המקלטים פתוחים, אנחנו נמצאים כל הזמן במוכנות עם צוותי החירום היישוביים שלנו מתרגלים את עצמנו ואת היישובים עושים את המיטב להיות ערוכים לרגע שזה יגיע וכמו שאמרתי בפתיחת דבריי, הרגע הזה צריך להגיע".

ועוד הוסיף על ההתמודדות והמוכנות של העורף במקרה שתיפתח מלחמה בצפון: "זה בהחלט עלול להגיע למספרים מאוד גדולים בוודאי בימים הראשונים ואנחנו מכירים ומתכוננים לכל התרחישים עד כמה שניתן, העורף הישראלי חזק ומוכיח את עצמו כבר עשרה חודשים, הוא ראה דברים קשים ואני חושב שהוא יידע לעמוד גם מול אירועים קשים כאלה ואנחנו סומכים על הצבא שיידע לתת את המהלומה מנגד שתגרום לעלטה מוחלטת בלבנון".

בנוסף סיפר על היישוב החדש "שיבולת": "זה אירוע כל כך מרגש ומדהים. מזה 30 שנה לא הוקם יישוב חדש בגליל. ב-15 שנה האחרונות היה בתכנון, אבל באמת אחרי הכל הגענו בשבוע שעבר לוועדה המחוזית ואישרנו את התכנית".

"זה יישוב ייחודי לא רק בארץ, גם בעולם. יתפרש על 500 דונמים וכל אחד יוכל להגיע לכל מקום ביישוב בלי שום מגבלה כש-20% מהמגרשים מיועדים לאנשים עם מוגבלויות שיהיו חלק אינטגרלי מהקהילה".

"כולם יחיו ביחד ובעיניי זאת קודם כל בשורה ערכית של חיים קהילתיים וקבלת האחר והשונה, וגם זה בשורה לגליל של יישוב שיגיע ל-350 משפחות בשיאו ובעתיד גם יותר מזה. זאת ממש זכות לתכנן יישוב מאפס ואני מקווה שבשנתיים הקרובות נוכל להניח אבן פינה ולהתחיל להעלות את השופלים על הקרקע".