מלחמת חרבות ברזל: כתב אל חדאת' מחמוד שוכר פרש את משנתו היום (שלישי) בערוץ הסעודי והציג כי: "לדעתם של המומחים הצבאיים התקיפה בלבנון תבוצע בשלושה שלבים".

"מילה של זבל אנושי": הדיון בעניין החיילים שביצעו מעשה סדום החל
אזרח בשנות ה-30 לחייו נהרג מפגיעה ישירה בקיבוץ הגושרים

בפתח הראיון אמר: "הגל הראשון יופנה לאתרים הרגילים של חיזבאללה בדרום לבנון הממוקמים בעומק דהיינו במרחק של 20 עד 30 ק"מ ושהם ידועים כבסיסים צבאיים ישנים והדבר ייעשה בנשק שונה מזה שנעשה בו שימוש בעבר".

"הגל השני יהיה תקיפה בכביש החוף דהיינו הכבישים שמגיעים מצור לצידון ועד לפני העיר ביירות במקומות שייתכן שיהיו בהם מטרות של חיזבאללה דהיינו מחסנים, תשתיות ותשתיות כלכליות כפי שאירע כשישראל תקפה מחסן גדול מאוד", המשיך. "לפי הגרסה הזאת התקיפות יתרחבו גם לעומק לבנון וספציפית לבעלבק ובפרט לאזור גבול לבנון סוריה".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"באשר לחיזבאללה אין פעולות או תנועות שנראות בשטח. אף אחד לא יודע מה חיזבאללה מתכנן. חיזבאללה עשה פעולה חשובה מאוד בכך שפינה באופן מלא את כל המשרדים. הפינוי הפעם הגיע למשרדי ההנהלה התקשורתיים, הכלכליים והרפואיים וכל המתקנים האלה של חיזבאללה.

כזכור, על רקע המתיחות הגוברת לקראת תגובה ישראלית על הפגיעה הקשה במג'דל שמס, והתגובה הפוטנציאלית של חיזבאללה, שעלולה להיגרר למלחמה אזורית, גורם בכיר בחיזבאללה חשף פרטים משמעותיים בשיחה עם רשת אלג'זירה. לפי הדיווח, חיזבאללה הבטיחו שיגיבו לכל תקיפה מצד ישראל, ללא קשר לעוצמתה.

בהמשך לאירועי צילומי הרחפן של בסיס רמת דוד ומפרץ חיפה לפני כשבוע, נראה שסומנו היעדים לתקיפה. הבכיר טען בפני אלג'זירה: "יש ביכולתנו לפגוע במתקנים צבאיים בחיפה, בגולן וברמת דוד בצורה קשה ואיומה". 

לפי הדיווח, הבכיר אמר: "גורמים בינלאומיים ביקשו מאיתנו לא להגיב לתוקפנות הצפויה - הודענו להם שדחינו זאת. אנחנו מסוגלים להפציץ מתקנים צבאיים בחיפה, בגולן וברמת דוד בצורה קשה ואיומה. בהחלט נגיב לכל מתקפה ישראלית. הנהגת חיזבאללה תקבע את צורת התגובה ועוצמתה בתגובה לכל תוקפנות אפשרית".

פגיעה ישירה במג'דל שמס (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

עוד אמר הבכיר: "הנציגים הודיעו לנו על הקשר שלהם עם האויב כדי לצמצם פגיעה בחיי אדם, אבל אנחנו לא סומכים על האויב שלנו. המונחים של ישראל לתקיפה קשה או תקיפה מוגבלת לא נוגעים בנו כלל - זו תוקפנות ללא קשר לעוצמה. אנו מתייחסים ברצינות לאיומים הישראלים והתכוננו במלואם לעניין".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה