מלחמת חרבות ברזל: הדיווחים על חיסולו של פואד שוכר, "המפקד הצבאי הבכיר ביותר בחיזבאללה", ממשיכים לזרום וכך גם האיומים על נקמה. אלוף (מיל') עמוס גלעד, לשעבר ראש האגף המדיני ביטחוני במשרד הביטחון וראש המכון למדיניות ואסטרטגיה באוניברסיטת רייכמן, שוחח אתמול (רביעי) עם 'מעריב' והגיב על החיסול.

אבי יששכרוף שיתף: "פגשתי את הנייה - המסר שלו היה ברור"
מדינה שלישית הייתה מעורבת? עכשיו נחשף איך הנייה חוסל

בפתח הראיון אמר על חזית הצפון: "אין אסטרטגיית יציאה, אני חוזר על זה כבר חודשים ארוכים, בלבנון חייבים להחזיר את התושבים. למלחמה כוללת ככל שתהיה יש לה מחירים עצומים. ברגע שיקודם נושא החטופים מול עזה ותהיה רגיעה יתאפשר לבנות את הציר מול איראן אבל זה מחייב החלטות קשות שראש הממשלה לא ייקח. כמו למשל להחזיר את הרשות אבל זה דורש ציר".

"מה שקורה שדווקא ההחלטות האסטרטגיות שאמורות להיות לטובתנו לא מובנות. המטרה צריכה להיות ברית הגנה עם ארצות הברית, מדינות ערב מתונות: מרוקו מצרים, סעודיה, אלה דברים חשובים ביותר. איראן על סף גרעין שהקימה סביבנו את חגורת האש".

"לגבי החיסול של הבכיר של חיזבאללה מדובר במוח רצחני שכבר שנים פועל על טרור מאסיבי. הוא בעצם כמו מספר 2, הוא דמות מפתח מרכזית. לא כמו מורנייה אבל איש רב חשיבות, זו פגיעה מאוד משמעותית. נסראללה כבול למשוואות שהוא קבע וינסה להגיב אבל כנראה שהוא לא רוצה מלחמה כולּלת".

הפגנות בביירות בעקבות הניסון חיסול (צילום :רשתות ערביות)

האם בכלל יש השפעה לחיסולים של הבכיר התורן?
"תלוי מתי. אם קסאם סולימני היה מחוסל עשור קודם זה היה משפיע. כל האסטרטגיה שאנחנו רואים היום זה הוא. זה ריכך את ההתפתחות של האיום החיסול שלו. חיסולים זה חשוב אבל זה לא משנה את המשוואות. מה שצריך לעניין אותנו בצפון זה החזרת התושבים ובבטחה ואנחנו לא שם".