בארה"ב משוכנעים שאיראן הולכת לתקוף את ישראל בימים הקרובים כנקמה על חיסול ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, ונערכים לסייע לישראל לבלום את התקיפה - כך דיווחו שלושה בכירים אמריקאים לברק רביד מ"וואלה!".

לאחר התקיפה, שבוצעה בטהרן וכי ישראל לא לקחה עליה אחריות, הבכירים האמריקאים סוברים שפעולת התגמול האיראנית תהיה דומה למתקפה הקודמת ב-13 באפריל, אך גדולה יותר בהיקפה - שכן הפעם ישנה סבירות כי ארגון הטרור חיזבאללה יצטרף. עוד חוששים שכיוון ומדובר במנהיג חמאס שחוסל בטהרן ולא בגנרל איראני שחוסל בדמשק, כמו בפעם שעברה - ייתכן שיהיה יותר קשה לגייס את אותה הקואליציה הבינלאומית ואזורית של המדינות שסייעו לבלום את התקיפה האיראנית הקודמת.

הצי האמריקאי בדרך; דיווח: ציר ההתנגדות יתקוף ראשון ואז יתחיל המטח של חיזבאללה
על אדמת איראן: כך פעלו סוכני המוסד לחיסול הנייה | דיווח

סיכום המתקפה האיראנית (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

נזכיר כי לפי הדיווחים, המדינות שסייעו לארה"ב ולישראל ליירט את הכטב"מים היו מספר מדינות ערביות שכוללות את איראן וסעודיה. חלקן, אפשרו לאמריקאים ולישראל ליירט את הכטב"מים מעל שטחן.

עוד דווח כי האינדיקציות לתקיפה התקבלו כבר ביום רביעי, ושני בכירים אמריקאים טוענים בפני ברק רביד שכנראה ייקח לאיראנים ושלוחותיה כמה ימים לתאם ולהכין מתקפה. בארה"ב נערכים בצורה דומה טרם התקיפה הקודמת, וההערכות מתבצעת באמצעות כוחות של צבא ארה"ב באזור - במפרץ, במזרח הים התיכון ובים האדום. "אנחנו מצפים לימים קשים", אמר בכיר אמריקאי ל"וואלה".

לעומת זאת, בכיר ישראלי העריך כי איראן תגיב באמצעות מתקפת טילים רחבה מאוד. במסיבת העיתונאים הערב, הגרי ציין שיש לישראל שותפים בינלאומיים שיתגברו את כוחותיהם באזור על מנת לבלום מתקפה אפשרית.