יומיים לאחר החיסול הדרמטי: הלוויתם של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמעיל הנייה ושל שומר ראשו וסים אבו שעבאן שנהרגו על פי דיווחים אחרונים מפיצוץ מטען חבלה בביתו של הנייה בלב טהרן שבאיראן מתקיימת היום (שישי) בדוחא שבקטאר. טקס האשכבה נערך במסגד האימאם מוחמד בן עבדול ווהאב ואילו הקבורה תתבצע בבית קברות בלוסיל, מצפון לבירת קטאר. 

בין המשתתפים בטקס: אמיר קטאר השייח' תמים בן חמד אל ת'אני, סגן נשיא איראן מוחמד רזא עארף, שר החוץ הטורקי הקאן פידאן ובכירי חמאס בהם ח'אלד משעל וחליל אל-חיה.

אחרי שישראל הגיעה לחדר השינה של הנייה, היא חייבת להמשיך לשאר הצמרת | אלון בן דוד
הבית הלבן מתוסכל: שיחת הצעקות בין ביידן ונתניהו נחשפת

ראש הלשכה המדינית של חמאס שחוסל ביום רביעי ב-02:00 בלילה שהה בשנים האחרונות בבירה הקטארית, ומשם ניהל גם את שיחות המשא ומתן לעסקה לשחרור חטופים בין ישראל לארגון הטרור.

הלוויתו של איסמעיל הנייה בדוחא (צילום: Qatar TV via REUTERS)
הלוויתו של איסמעיל הנייה בדוחא (צילום: Qatar TV via REUTERS)

לפי כלי תקשורת ערביים שומר ראשו של הנייה, וסים אבו שעבאן, שימש בעצמו כמחבל חמאס בחטיבת תל אל-הוא ובהמשך הפך למפקד נוח'בה. הוא אחראי על התקרית הקשה ב-2014 שבה מחבלים יצאו חמושים ממנהרה, חדרו לנחל עוז והרגו חמישה לוחמי צה"ל באמצעות ירי טיל נ"ט.

הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)
הנייה ברגעיו האחרונים (צילום: רויטרס)

קטאר גינתה ביום רביעי את חיסולו של הנייה, ששהה בטהרן לרגל השבעת נשיא איראן החדש מסעוד פזשכיאן. משרד החוץ הקטארי מסר כי "זו הסלמה מסוכנת. ההתנקשות והתנהגותה של ישראל, שפוגעת באזרחים, יובילו להידרדרות של האזור למעגל כאוס שיערער את ההזדמנויות לשלום".

טקס האשכבה הראשון של הנייה ושל אבו שעבאן נערך אתמול באוניברסיטת טהרן. המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, נשיא איראן מסעוד פזכשיאן ובכירים נוספים נפרדו מן השניים.

טקס האשכבה של איסמעיל הנייה בטהרן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')
טקס האשכבה של איסמעיל הנייה בטהרן (צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בכיר חמאס ח'ליל אל-חיה נשא דברים ואמר כי "אם האויב הציוני חושב שההתנקשות במנהיגנו תחליש את רצוננו, אז הוא טועה. דמו יוביל אותנו בדרך של אחדות האומה ואחדות ההתנגדות. אנחנו מבטיחים לאומה ולעולם שהסיסמה של הנייה 'לא נכיר בישראל' תישאר נצחית בקרבנו".

התמונה הראשית והתמונה האחרונה בכתבה פורסמו לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר. אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת: [email protected]