מקורות מודיעין מערביים טענו כי יש להם ראיות שאיראן מתכננת לתקוף את ישראל בתשעה באב (12-13 באוגוסט) בתגובה לחיסול איסמעיל הנייה, כך דווח היום (שבת) בג'רוזלם פוסט.

על פי הדיווח, התקיפה של איראן תתואם עם חיזבאללה. על פי הדיווחים איראן מקווה לכאורה שהתקיפה ביום זה תביא אלמנט של הפתעה. מהדיווח עולה כי ישנה כוונה רגשית ופסיכולוגית לתקוף דווקא בתשעה באב.

איראן חושפת: כך תראה התגובה של חיזבאללה לחיסול בביירות
דיווח דרמטי: סוכנים איראנים שגויסו ע"י השב"כ ביצעו את חיסול הנייה

שלושה מקורות אמרו ל"ניו יורק טיימס" כי איראן תכננה להגיב לחיסול הנייה. הסנטימנט קיבל הד על ידי המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי ב-X שכתב "בעקבות האירוע המר והטרגי הזה שהתרחש בגבולות הרפובליקה האסלאמית, חובתנו לנקום". מוקדם יותר היום, הנציגות האיראנית באו"ם שוחחה עם רשת CBS, והצהירה כי ארגון הטרור חיזבאללה יתקוף באופן "רחב ועמוק יותר" את ישראל. כמו כן, הוסיף כי המתקפות לא יוגבלו רק למטרות צבאיות, אלא גם לכאלה אזרחיות. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

פגישתם האחרונה של עלי חמינאי ואיסמעיל הנייה (צילום: רשתות חברתיות באיראן)
פגישתם האחרונה של עלי חמינאי ואיסמעיל הנייה (צילום: רשתות חברתיות באיראן)

"עד עכשיו, לחיזבאללה הייתה הבנה בלתי כתובה לבצע מתקפות רק על אזור מסויים ובעיקר על מטרות צבאיות", ציין והוסיף: "אבל כשישראל ביצעה את התקיפה על בניין מגורים בדחיה בביירות, היא חרגה מהמגבלות הללו. לכן אנחנו מצפים שטווח המטרות שחיזבאללה תבחר יהיה רחב ועמוק יותר ולא יוגבל רק למטרות צבאיות".

בהמשך, השגרירות האמריקאית בביירות הפצירה שוב באזרחיה לעזוב את לבנון ''בכל כרטיס טיסה אפשרי''. במקביל, גם שגרירות בריטניה הפצירה באזרחיה לעזוב מידית.  מזכיר ההגנה, ג'ון הילי: "כפי שאמרתי למנהיגים במזרח התיכון השבוע, הורדת רף ההסלמה חייב להיות המוקד העיקרי. חייב להיות סוף ללחימה - הפסקת אש מיידית בעזה, שחרור כל בני הערובה ודרך דיפלומטית לשלום וביטחון".