בצל האיום האיראני, במערכת הביטחון נערכו למספר תרחישי קיצון ובהם תקיפת בסיסי צה"ל בהיקף חסר תקדים ותקיפה משולבת בזירות השונות. תא"ל (מיל') בצלאל טרייבר, לשעבר ראש רשות החירום הלאומית, שוחח היום (שלישי) עם ענת דוידוב ואודי סגל ב־103fm ופרש את משנתו בנושא המורכב.

בפתח הראיון אמר: "אני חושב שההתרחשות הביטחונית יכולה להיות אירוע רחב יחסית, יותר ממה שהכרנו בעבר. תהיה לנו השפעה של כמה ימים על תפקוד באזורים נרחבים, אבל המערכת הישראלית יודעת לעמוד בזה באופן עקרוני. יהיו הפסקות חשמל, אבל לא דרמטיות. הן יהיו אזוריות, ויהיה אפשר להתגבר עליהן".

אחרי שבועיים בלבד מהקמתה: ממשלת בריטניה בשורה של צעדים נגד ישראל
עם ישראל קבע: להמתין לאיראנים? או לשגר מתקפת מנע? | תוצאות סקר 103FM

"גם שירותי ההצלה ערוכים לזה", המשיך. "יש התקדמות גדולה בחודשים האחרונים, וגם המערכות הלאומיות בתחומים אחרים כמו מזון בחירום נערך הרבה יותר טוב מאשר בעבר. הנושא המרכזי שצריך לעבור עליו גם כפרטים וגם כחברה הוא החוסן, המוכנות האישית. כמה שנגדיל את זה כפרטים וכקהילה, נוכל יותר לעמוד בזה יותר בקלות".

סיכום המתקפה האיראנית (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

"כמות המיגון שנוכל לעשות בימים הקרובים לא גדולה. צריך לטפל בבעיית המיגון במדינת ישראל, אבל כרגע הכי נכון לעסוק בחוסן. אנחנו צריכים להיות פחות לחוצים כדי שנוכל לעמוד במעמסה הזאת במה שיכול להתרחש. אני ממליץ גם לתקשורת לעסוק בזה וגם אנחנו כפרטים", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "יש קבוצות והתארגנויות שצריכות לתמוך אחד בשני, לעסוק פחות ב'ממה יהיה' ולהעלות שאלות שאין להן תשובות. לכן  גם ברמת הפרט לדעת לתת תשובות לעצמך, גם אם הן חלקיות, איפה אתמגן ואיפה אהיה, גם אם זה 'הכי מוגן שיש'. לעסוק בכמה שיותר להקטין את חוסר הוודאות".

"אני באופן אישי הצטיידתי בגנרטור", הסביר. "מי שיכול שיהיה לו גנרטור. אני חושב שהגנרטור הוא רק ממד אחד. לאנשים כמוני שגרים במושב זה יחסית פשוט, אבל לאנשים אחרים שגרים במנים אחרים חבל להחזיק עשרים או חמישים ליטר של דלקים במרפסת. במנים רבי קומות זה נדרש, כי בסוף הקשיש לא יוכל לרדת למטה אם אין לו מעלית".

"אלה קהילות שחייבים לשים אליהם לב. צריך לדעת היות מוכנים ברמה קהילתית. אין מה לבוא בטענות בימים הקרובים, המצב הוא נתון, צריך עכשיו לפעול כדי להיות קהילה יותר חזקה, לדעת לסייע אח לשני. הרשות המקומית צריכה לתת הסברים והנחיות לאוכלוסייה. יש תהליכים של מוכנות. להוציא אנשים מוגבלים, וזה נושא חשוב מאוד. כי הקהילות האלה הזקוקות לסיוע", הרחיב.

בסיום הראיון אמר: "דרשתי להגביר את המוגנות. חלק מהדברים נעשים היום. חברת החשמל עשתה דברים גדולים, משרד הכלכלה עסק בנושא המזון. משרד הבריאות עשה הרבה. יש תהליכים רבים מאוד שנעשים, ומה שהכי חשוב הוא לשמור על החוסן בקהילה".