גורמים אמריקנים אמרו כי מאז סוף השבוע הם הבחינו כי איראן מזיזה משגרי טילים ומבצעת תרגילים צבאיים, כחלק מההיערכות בטהרן לתקיפה שתכוון לישראל בימים הקרובים - כך פורסם הבוקר (שלישי) ב"וול סטריט ג'ורנל".

עוד על פי הדיווח בעיתון האמריקאי, אותם גורמים אמרו אין להם מושג איך התקיפה עשויה להיראות או מהי מסגרת הזמן המדויקת, אך מצוטט גם גם איראני שאמר כי התקיפה עשויה להתרחש "מיידית", כלומר ב-48 השעות הקרובות.

בתוך כך, ב"ניו יורק טיימס" דווח כי שני גורמים איראנים - אחד מהם חבר במשמרות המהפכה - ציינו כי מוסקבה החלה לספק לאיראן מכ"מים מתקדמים וציוד הגנה אווירית.

חדירת כוח רדואן או פיגוע במלון באילת: לנקמה האיראנית יש תרחישים רבים

התקיפה האיראנית באפריל הטרידה אתכם? עוד לא ראיתם כלום

כזכור, ארצות הברית דחקה דרך ערוצים דיפלומטיים, במספר מדינות למסור לאיראן כי אינן רוצות בהסלמה במזרח התיכון, כך על פי דבריו היום של דובר מחלקת המדינה מתיו מילר, וכפי שכינה מזכיר המדינה האמריקאי אנתוני בלינקן "רגע קריטי" באזור, בסוכנות הידיעות "רויטרס".

בלינקן הוסיף כי וושינגטון "עוסקת בדיפלומטיה אינטנסיבית, כמעט מסביב לשעון", זאת כדי לעזור להרגיע את המתיחות ואת ההסלמה במזרח התיכון על רקע החששות שאיראן מכינה מתקפת נקם נגד ישראל. כזכור, לפני יומיים אמר למקביליו ממדינות ה-G7 כי איראן וחיזבאללה עלולות לתקוף את ישראל כבר ב-24-48 השעות הקרובות.