המזרחן מאוניברסיטת בר אילן ד"ר מרדכי קידר שוחח היום (רביעי) עם גדי נס ברדיו 104.5fm על נאום נסראללה ועל הכוננות בישראל לקראת תגובת חיזבאללה ואיראן לחיסולים בשבוע שעבר.

בפתח דבריו אמר ד"ר קידר: "הבעיה היא כזאת, עכשיו כולם חוששים מנקמה של חיזבאללה על חיסול פואד שוכר ואיראן על החיסול של הנייה, משמעות הדבר היא שהצפון בגלות-זה מצב נורמלי, וזו הבעיה, כל העולם מנסה שלא יהיה שינוי בסטטוס-קוו. אם אנחנו עושים פעולת מנע נגדם, כל העולם יאשים אותנו בהתקפה ללא הצדקה, כי המצב שהיה עד עכשיו הוא נורמלי, כי ישראל נירמלה אותו". 

"כעומק המכה - עומק התגובה": זה המדרון החלקלק שישראל הולכת בו לקראת מלחמה כוללת  
חמינאי קיבל הקש בגג אמריקאי: זה מה שיקרה אם איראן תתקוף

חיזבאללה בתיעוד חדש מבסיס חיל האוויר (צילום :חיזבאללה)

כשנשאל לגבי התגובה האיראנית השיב ד"ר קידר: "זה שאנחנו לחוצים כמו דיבל בקיר כבר למעלה מעשרה ימים - הם את הנקמה שלנו עשו, כשהכניסו אותנו למצב של אי ודאות", והוסיף: "אנחנו מתבשמים מהדיבורים שלנו, אף אחד במזרח התיכון לא לוקח אותם ברצינות, כי אנחנו רק מדברים ולא עושים כלום עשרה חודשים, התחילו לצחוק עלינו. איך שהתחילה המלחמה בדרום - חיזבאללה נכנסו למלחמה, לקח להם יום". הוסיף.

בעבר ראינו את הלבנונים והעזתים בורחים מכוחות צה"ל והיום הפוך.
ד"ר קידר השיב: "מדינה שאחוזים ניכרים מתקציב הביטחון שלה הושקעו בבניית צה"ל ועיצומו וחיזוקו לקראת כזה אירוע, איפה הצבא? לא רק ב-7 באוקטובר הוא לא היה, לא ראינו אותו מאז. נכון שאנחנו יורים והרסנו את עזה, אבל האויבים שלנו לא פוחדים מאיתנו. זה הדבר החמור ביותר".

הרמטכ"ל שגה, איך יכול להיות שנשאר בתפקידו?
"אתה שם את היד על ה'בעיה' הגדולה ביותר של הצבא: הוא נהיה צבא של הכלה, הבלגה, איפוק והוא עוד טוען שהם כוח", הדגיש.

לדבריו, "במזרח התיכון צוחקים עלינו מפני שבמזרח התיכון הבלגה זו 'חולשה', איפוק זה 'פחדנות' ואם אתה לא מוריד מכה איומה ונוראה מיד על מי שהוריד עליך מכה קטנה - אתה לא שייך למזרח התיכון. לכן לא רוצים אותנו פה", הסביר, "אנחנו תרבות אחרת, תרבות מערבית".

עוד טען ד"ר קידר: "לכן, אנחנו איום עליהם, המדינות האיסלאמיות מסתכלות עלינו ושואלות את עצמן 'למה המדינות שלנו לא דואגות לאזרח כמו שדואגת מדינת ישראל? למה אנחנו צריכים להיות העבדים והשפחות של השליט?'", אמר והוסיף "התנהגות ישראל מאיימת עליהם וזו עוד סיבה שבגינה הם רוצים להשמיד אותנו".