צה״ל מגביר את הפעילות בחאן יונס ובשעות הבוקר (ראשון) פיזר צה״ל כרוזים, וכן יצר הודעות למכשירי הטלפון הניידים של תושבי השכונות הצפוניות של העיר, ובכלל זה בשכונת אלג׳לאא בצפון חאן יונס.

היסטוריה והיסטריה במזרח התיכון: מדינות ערב מנסות לבלום את איראן
במערכת הביטחון תוקפים: "אלימות יהודים ביו"ש מזנקת וכל הפוליטיקאים שותקים"

לוחמי חטיבה 7 של השריון ואיתם לוחמי הצנחנים פועלים בעל ובתת קרקע בחאן יונס. הפעילות באה בעקבות איסוף מודיעיני ממוקד של השב״כ ואמ״ן. 

הכניסה לחאן יונס היא השלישית מאז החל התמרון הקרקעי. למרות הפעילות העצימה ברפיח ובחאן יונס, בצה״ל מסרבים להציג את המניעים לאי התמרון בשתי מחנות, המרכז דיר אל באלח ונוסיראת.

תקיפת צה''ל במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)
תקיפת צה''ל במחנה נוסיראת שבמרכז רצועת עזה (צילום: רשתות ערביות)


צה״ל אומנם בשולי המחנות, אבל לא ביצע חיכוך משמעותי עם גדודי שתי המחנות. במערכת הביטחון נשמעים הקולות שיש לפעול גם בשתי המחנות.

על פי אותם גורמים, פגיעה בכוחות החמאס בשתי המחנות יגביר את הלחץ על החמאס והעומד בראשו יחיא סינוואר. ההערכה כי הפעולה בשתי המחנות יכולה להיעשות כבר בימים הקרובים, עוד לפני הגעה להסכם הפסקת אש.

על פי ההערכה במחנות, יש תשתית טרור הכוללת יכולות יצור ומערכי פיקוד. לכן, יש את הצורך לביצוע תמרון במחנות המרכז.  בסוף השבוע התיר צה״ל לחשוף את דבר קיומה של מנהרה אסטרטגית של החמאס באזור מחנה הפליטים אל בוריג׳ במרכז הרצועה. המנהרה באורך של שלושה קילומטרים.

המנהרה שנחשפה בעזה (צילום: דובר צה''ל)
המנהרה שנחשפה בעזה (צילום: דובר צה''ל)


נחשפה הפעילות של אוגדה 252 האחראית על התמרון בציר המסדרון. המנהרה נחקרה במשך כמה ימים על ידי לוחמי יחידת יהלום של חיל ההנדסה הקרבית.  השמדת המנהרה על ידי צה״ל היא פגיעה משמעותית בנכסי החמאס במרכז הרצועה.