ההצהרה האחרונה של שר הביטחון יואב גלנט עוררה רעש רב ברשתות החברתיות בעולם הערבי. גלנט טען כי ישראל עומדת בפני אתגרים ביטחוניים משמעותיים. התגובות בעולם הערבי, במיוחד בלבנון, אינן נעלמות מעין הציבור וגורמות לחרדה ולהכנות לקראת אפשרות של הסלמה.

יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)
יואב גלנט (צילום: חיים גולדברג פלאש 90)

בביירות, התגובה להצהרת גלנט היא של פחד. התושבים החלו לאגור מזון, וישנו חוסר שקט ציבורי סביב האפשרות למלחמה. אישים מפורסמים בלבנון קוראים להימנע מהסלמה ומביעים התנגדות למלחמה ומביעים את דריכותם והערכותיהם להמשך. ההצהרה של גלנט הובילה לשיח ער גם באל-ג'זירה, שם הוזכר הסדק הפוליטי בממשלה הישראלית ולדבריהם, ישנה תחושת משבר בישראל. 

אדי כהן מזרחן (צילום: ללא קרדיט)
אדי כהן מזרחן (צילום: ללא קרדיט)

הערכות של המזרחן אדי כהן מצביעות על כך שחיזבאללה, בראשות חסן נסראללה, עשוי לחפש מטרה בכירה במיוחד לחיסול, במקום לבצע ירי אקראי או לפגוע באזרחים. כהן מעריך שנסראללה ינסה לפגוע בקצין בכיר, שגריר, שר או חבר כנסת, במטרה להכות מכה קשה לישראל.

בנוגע לחותים, כהן מציין שהם מאיימים בכל יום, אך בפועל לא נראית התקדמות משמעותית בפעולותיהם. גם האיראנים, לדבריו, ניסו להוריד את הלהבות ולסגת אחורה.

ראש הממשלה נתניהו תקף את גלנט על כך שהוא מקבל את גרסת אויבי ישראל, וטען כי דבריו מסייעים לאויבים. גלנט עצמו מאשים את נתניהו באי קידום העיסקה לשחרור החטופים, דבר שמוסיף שמן למדורה ומחריף את ההתמודדות הפנימית והבינלאומית.

התגובות האינטרנטיות בעולם הערבי משקפות את הלך הרוח ואת הלחץ הגובר סביב המצב, ומשקפות את הדינמיקה המסובכת של המצב הנוכחי.