היום (רביעי) נודע כי ארצות הברית צפויה למכור לישראל מטוסים ונשקים בשווי מיליארדים, ביניהם 50 מטוסי F-15 בשווי יותר מ-18 מיליארד דולר ופגזי ארטילריה תמורת כ-800 מיליון דולר. 

תחת אותה עסקה, הוסיפה מחלקת המדינה לאשר עסקה אפשרית למכירת פגזי ארטילריה בקוטר 120 מ"מ לישראל תמורת 774.1 מיליון דולר, ואיתם גם טילי אוויר מתקדמים לטווח בינוני בשווי של עד 102.5 מיליון דולר. טילי האוויר שיובאו מיוצרים על ידי "רייתאן". 

מרכז העצבים: ישראל עשויה להדהים את חיזבאללה במערכה הבאה
עסקה בומבה: ארצות הברית תמכור לישראל מטוסים ונשקים בשווי מיליארדים

כדי לפתח את מערכות הנשק שלה, ישראל זקוקה לרכיבים ספציפיים כדי להפוך את פצצותיה לפצצות חכמות. הפצצה מורכבת משלושה חלקים: הברזל (הגוף), ראש הנפץ, וכמובן החלק שהופך אותה מפצצה טיפשה לפצצה חכמה, שזה מערכת הניווט. מערכת זו יכולה להיות מבוססת על GPS או על מערכות ראייה אופטיות.

כיום, ישראל זקוקה למערכות האלה כדי לשדרג את הפצצות שברשותה, ואלה שהיא תרכוש בעתיד, לפצצות חכמות שיכולות לפגוע בצורה מדויקת במטרות בלבנון ובסוריה, וכן במטרות אזרחיות במידת הצורך. השדרוג הזה הופך את הפצצה לאמצעי לחימה מדויק יותר, כך שלא יידרש שימוש בכמות גדולה של תחמושת כדי להשיג את אותה תוצאה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הדיוק הזה מאפשר חיסכון בכלכלת חימושים, שכן פגיעה מדויקת במטרה בעזרת פצצה חכמה חוסכת את הצורך בשימוש נוסף בפצצות נוספות, כפי שהיה נחוץ בעבר עם פצצות טיפשות. לכן, ישראל מאוד זקוקה לרכיבים האלה. לאחרונה, האמריקאים עיכבו חלק מהרכיבים האלה, שחלקם מורכבים על פצצות ברזל שמיוצרות בישראל וחלקן בארצות הברית.

ההחלטה לאשר את רכישת הרכיבים הללו היא קריטית לישראל. חלק נוסף באישור העסקה הוא פגזי 120 מילימטר, שמשמשים הן את טנקי המרכבה של צה"ל והן את התותחנים של צה"ל. זהו נושא קריטי לישראל, במיוחד כאשר היא נמצאת בלחימה. ערב המלחמה, חלק מהפגזים שברשות צה"ל הועברו לארמניה ומשם לאוקראינה לפי דרישה אמריקאית. כתוצאה מכך, היה צורך להטיס במהירות רכבת אווירית שתביא חלק מהפגזים בחזרה לשורות צה"ל, כדי להבטיח שיהיו מספיק פגזים ללחימה, הן בעזה והן בצפון.