צוות המשא ומתן הישראלי בהרכב מלא כולל ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ואלוף ניצן אלון, צפוי לצאת היום (חמישי) לפסגה בדוחא שבקטאר שעשויה לפרוץ את הדרך לעסקת חטופים. במקביל ישראל עדיין דרוכה וממתינה לתגובת איראן וחיזבאללה על חיסול בכירי חמאס וחיזבאללה. סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד הדרום והמזכיר הצבאי לשר הביטחון לשעבר אלוף במיל' דן הראל, הביע הבוקר (חמישי) את דעתו על האופן בו מנהלת הממשלה את המלחמה בשיחה עם ניסים משעל וליאת רון ב-103FM.

"אין לנו אסטרטגיה מסודרת למה שאנחנו רוצים להגיע", אמר בפתח השיחה. "האסטרטגיה היחידה של הממשלה היום היא שימור הקואליציה ועל פי זה מתנהלים. בסוף אנחנו נלחמים בעזה לטעמי ללא תכלית ותוחלת, כמות הנפגעים בחמאס, כמה יחידות פועלות נשארו לו, טיפול בתשתיות ומנהרות, ואנחנו ממשיכים בגלל זה להפקיר את הצפון כי אין לנו מספיק סד"כ לטפל בשתי החזיתות במקביל. כשאנו מבצעים שני חיסולים, חיסולו של שוכר היה חיסול ראוי ומוצדק, אבל גם מחסלים את הנייה ומגדישים את הסאה, מאחדים את כל החזיתות נגדנו. אנחנו נלחמים בשבע חזיתות. נהיינו נער הכאפות של השכונה".

תם הטקס: ארה"ב במסר ברור לישראל - הלחימה בעזה מיצתה את עצמה
לא ישראל ולא ארה"ב: עוזי רבי בטוח - למשטר באיראן יש אויב אחד שיגרום לו לרדת מהעץ

"לצערי הסיכויים שהפסגה בדוחא, עם המנדט המצומצם שנתניהו שלח את הצוות לשם, הסיכויים לא מדהימים. אפשר לעזוב את הרצועה היום. ח'אן יונס היא קילומטר מאתיים מקו הגבול ולכן אפשר תמיד להיכנס ולצאת", הוסיף.

לדברי הראל, "אין ערך אדיר לזה שאנחנו יושבים היום עם שלוש אוגדות ברצועה. אין לחמאס תחליף. בסוף אנחנו לא מחזיקים את העיריות, את המשטרה, את חנויות המזון, חמאס עושה את זה, וכשאנחנו מכניסים סיוע הומניטרי חמאס מחלק אותו. מה ההיגיון בלהמשיך להישאר? אנחנו ממתמודדים עם החלש באויבנו, אבל בגלל חוסר סד"כ אנחנו לא מסוגלים להתמודד בצפון. ומה עושה הממשלה? נלחמת נגד גיוס חרדים שהיא המקור היחידי לכך. ואז אנחנו רואים את הביזיון, 12 התגייסו ובשביל זה היה צריך פלוגת ימ"מ".

בנותיו של יוסי שרעבי ז''ל בעצרת החטופים (צילום :דוברות קיבוץ בארי)

"עסקת החטופים היא אינטרס אסטרטגי של המדינה לא בגלל הערך הערכי והמוסרי שכולנו הפקרנו אותם. היא נותנת יתרון אסטרטגי אדיר למדינה", המשיך. "נשקיט את הדרום, נעלה כוחות צפונה, ניכנס לציר סוני של המדינות שסביבנו נגד איראן, שהיא מקור צרותנו. איראן החלה בריצה לגרעין. צריך להחליט מה אנחנו עושים ואם ממשיכים להתקשקש עם חמאס כשאיראן מאחדת את כל אויבנו. אנחנו חייבים צבא גדול יותר, ומקורות הגיוס של צה"ל מתוך החילונים באזור ה-90 אחוז. המקור היחידי הם אחינו החרדים, הם רבע מהנוער היהודי במדינה. בלעדיהם לא נחזיק כאן מעמד".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm