על רקע ההמתנה לתגובה של איראן וחיזבאללה לחיסולים של פואד שוכר ואסמעיל הנייה, מומחה הכלכלה של ערוץ אל-חדת' הסעודי ניתח את תמונת המצב הכלכלית באיראן, לבנון וישראל.

בניגוד לשאר הפרשנים, אהוד יערי טוען: זאת האמת המרה על סינוואר

כך הוא אמר: "מבחינה כלכלית, הכלכלה של איראן לא מסוגלת לשאת בעלויות הכרוכות במלחמה נוספת, שכן הסנקציות הכלכליות הבינלאומית הפכו אותה לכלכלה חלשה שלא מסוגלת לצמוח. הסנקציות האלה הגבילו את כל הסקטורים החיוניים באיראן והם גרמו לצמצום ההכנסות ולהתרסקות ערך המטבע המקומי, הגם שהם הציפו את המדינה בחובות ובאינפלציה".

הפרשן הוסיף: "המדיניות הננקטת על ידי המשטר האיראני, לרבות העימותים באזור שעלו לו מיליארדים של דולרים, הגבירה את חוסר יציבות. כמו כן, המשברים עם המדינות השכנות שחקו את כלכלת המדינה וגידול ההוצאות על פרויקטים לא כלכליים, כמו תוכניות הגרעין למשל. מומחים סבורים שכניסת איראן למצב של מלחמה יגרום לה לאבד את כל המשאבים הכלכליים שלה, מכיוון שהמלחמה מצריכה כלכלה חזקה - מה שאין לאיראן".

לגבי לבנון, המומחה אמר: "המצב בלבנון לא טוב מזה שבאיראן. דוחות רבים ציירו תמונה קודרת בנוגע לכלכלה שלה והמצב שלה הידרדר עם פרוץ המאבק בדרום המדינה. המתיחות בדרום גרמה לגל עקירה לצפון, שם התושבים מתמודדים עם קושי במציאת מזון מועט. כמו כן, משפחות רבות בכל רחבי לבנון נאלצו להפחית את צריכת מוצרי היסוד שלהן, מה שמעיד, לפי מומחים, על כך שהמצב עלול להחמיר, אם המלחמה תתארך".

בקשר לישראל, ציין: "ביחס לישראל, המלחמה בעזה הייתה יקרה והגיעה לסכום של 60 מיליארד דולר, שעשוי לגדול במידה ותפרוץ מלחמה אזורית. על רקע הדריכות הממושכת לתקיפה אפשרית מצד חיזבאללה ואיראן, דוחות הצביעו על ירידה בהכנסות של ישראל בתחומים כלכליים רבים. הם ציינו גם שהמתחים הביטחוניים באזור גרמו למצב כלכלי קשה בישראל ובמידה שהמלחמה תתרחב ההשפעה הכלכלית שלה תהיה ניכרת מאוד".

סיוע בתרגום: ביירון - חברת תרגום וכתיבה