השמדת תת קרקע ציר פילדלפי חרבות ברזל תיעוד רחפן (צילום :דובר צה"ל)

המשלחת הישראלית נמצאת מאז אתמול בדוחא שבקטר, זאת בניסיון להוביל לעסקת חטופים אפשרית. אחת מנקודות המחלוקת הגדולות במהלך השיחות, היא הישארות כוחות צה"ל בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים. 

על פי הסקר של גולשי "מעריב", ישנו רוב להישארות בשני המוקדים הללו. זאת, ככל הנראה בהשפעת התוצאות הקשות מנשוא של הטבח שאירע בחודש אוקטובר האחרון. בעוד ש-58% השיבו כי הם תומכים בהישארות, רק 42% בחרו להצביע אחרת. 

במערכת הביטחון תוהים: כיצד לא היה מידע מקדים להתפרעות בשומרון?
בצל ההמתנה: בחיזבאללה שיגרו מסר בנוגע למועד התקיפה הנרחבת נגד ישראל | דיווח

בקרב מצביעי הימין, נרשם רוב מובהק אף יותר, של 70% שתמכו בכך. הנתון המפתיע במיוחד בסקר שנערך לאחרונה, תמיכת מצביעי השמאל בהישארות מסוג זה בציר פילדלפי ובמסדרון נצרים. על פי הסקר, אין רוב בשמאל לעזיבה של נקודות אלו, כש-50% בעד ההישארות בשני המקומות הללו. 

על פי דיווח של ברק רביד ב'וואלה', במהלך היום הראשון של סבב המו"מ על עסקת החטופים והפסקת האש בדוחא שנערך אתמול, הושגה התקדמות מסוימת, כך דיווחו בכירים אמריקאים. המתווכים הקטרים, המצרים והאמריקאים, יחד עם צוות המו"מ הישראלי, החליטו להאריך את השיחות ולממש אותן גם ביום נוסף.

כידוע, הפסגה בדוחא, אשר לפי הערכות ישראליות מהווה את "ההזדמנות האחרונה" להגיע להסכם, מתנהלת בצל מתיחות אזורית גבוהה ואיומים מצד איראן וחיזבאללה לתקוף את ישראל בתגובה להתנקשויות האחרונות במנהיגי חמאס וחיזבאללה בטהרן ובביירות