שיחות הפסקת האש: לאחרונה, חלה התפשרות בצד המצרי בסוגית ציר פילדלפי, כך דווח ב"אל-אח'באר". על פי הדיווח, במצרים החליטו לקבל את דרישת ישראל שלא לקבוע לוח זמנים לנסיגה ממנו, במסגרת ההסכם הסופי. 

הדיונים האחרונים הובילו לגיבוש הסכם שקובע צמצום של מספר חיילי צה"ל בציר. יחד עם זאת, במצרים הבהירו שהם מעוניינים כי "הנסיגה המלאה תהיה בהקדם האפשרי", כך כאמור על פי הדיווח. 

"בלתי אפשרי לחסל אותו": סינוואר ממשיך להיות מוקף בחטופים
בלינקן במסר חריף לישראל: "הגיע הזמן שיפסיקו לחפש תירוצים להגיד לא"

לצד ההערכה הפוליטית הלא מאוד משמחת עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו לפיה אם העסקה לשחרור חטופים תגיע להצבעה בממשלה היא תעבור, ואז בן גביר וסמוטריץ' יפרשו מהממשלה אבל לא יצביעו בעד פיזור הכנסת והממשלה תהפוך לממשלת מיעוט, קיימת הערכה אחרת, מהותית, באשר לסיכויי ההצלחה של המשא ומתן.

במקרה הזה תמונת-המצב רחוקה מלהיות אופטימית במיוחד. לא שליטה בציר פילדלפי, לא נוכחות במעבר רפיח ולא פתרון למניעת חזרת החמושים לצפון עזה מסתמנים כמכשולים בדרך להסכם. בכל הסעיפים הללו ניתן להגיע, אם לא להסכמות של ממש, אז לפחות לנוסחים ששני הצדדים יוכלו לחיות איתם. אם לא לנצח, אז בטח במהלך ששת השבועות של השלב הראשון של העסקה. 

גורמי הביטחון כבר שכנעו, אם לא את נתניהו אז בהחלט את הציבור הרחב, כי צה"ל יצליח להתמודד עם כל האתגרים המדוברים. בתודעה הציבורית לא פילדלפי, לא רפיח ולא נצרים יכולים להוות מכשול לעסקה. לעומת זאת, כשהציבור יכיר וילמד את כמות המרצחים הכבדים שישוחררו במסגרת ההסדר, ספק אם התמיכה הציבורית הרחבה בעסקה תישאר רחבה כפי שהיא היום. מה שלפי הערכות כן מהווה מכשול זה סעיף אחר של המתווה, המפרט את כמות ואת זהות המחבלים הכבדים שיצאו לחופשי תמורת חלק מהחטופים. גורמים המעורים במשא ומתן אומרים כי הנושא עד כה כמעט ולא נידון ברמה הציבורית מפני שהתקשורת עסקה בסעיפים אחרים, כמו ציר נצרים או ציר פילדלפי.