אייל עופר, מומחה לכלכלת חמאס, שוחח הבוקר (שלישי) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר ב-103FM על המצב הכלכלי ברצועת עזה בצל המלחמה.

בפתח דבריו אמר: "בתור מי שעוקב אחרי הודעות חמאס במשך כל יום, יש כל הזמן אירועים שבהם צה"ל נאלץ לפעול ולהתקיף בצפון הרצועה. ראינו את זה בהפצצה של אותו בית ספר. הדרישה למנוע עליית חמושים לצפון הרצועה היא דרישה חסרת כל משמעות. הצפון הוא הנקודה האסטרטגית עבור חמאס".

כל מה שאפשר לספר: כך חולצו גופות החטופים מחאן יונס
"כשהמדינה מגויסת ואנשים נלחמים - ההשתמטות חייבת להיפסק"

"זה קרוב למרכזי האוכלוסייה הישראליים, מבית חאנון אתה יכול לירות בקלות על הרכבת בשדרות. צפון הרצועה מסכנת את המדינה הרבה יותר מדרומה, וזו בירת חמאס, הם משקיעים מאמץ אדיר כדי להשאיר שם 300 אלף איש, בתוכם נטמעים אלפי מחבלים. זה המקום אליו יזרמו כל כספי השיקום", ציין. 

חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
חמאס על משאיות הסיוע (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)

עוד הוסיף, "אין ספק שצפון הרצועה לא זוכה להבנה כמה היא חשובה עבור חמאס, כאשר כל הזמן אנחנו מדברים על פילדלפי. אם באמת יחזירו מיליון איש לצפון הרצועה בחלק הראשון של העסקה, אין שום משמעות לציר נצרים. אם מתוך ה-300-400 אלף איש שחיים בצפון הרצועה נצליח לעשות מבצע לביעור כל קיני הטרור, אנחנו יכולים להעביר מדרום לציר נצרים רבע מיליון איש, וזה יהיה הלחץ הכי גדול של חמאס. בתכתובות הפנימיות של כל הפורום של חמאס, אזרחי עזה שבורים בעיקר מהעקירה, זה משגע אותם". 

"אתמול צפיתי בסרטון בו יש בית חרושת לסוכריות בעזה, זה אחרי שהם התלוננו שאין להם סוכר לקפה. חמאס לא נמצא במצב בו יש לו מעבדות מתחת לאדמה. המעבדות והמפעלים לייצור רקטות ארוכות טווח זה האירוע בו נהרגו שישה חיילים ונפצע הזמר עידן עמדי, האירוע הזה היה חיסול של רוב בתי החרושת שלהם. הכימיקלים וכל חומרי הגלם נכנסו כנראה בישראל בתור חומרים דו שימושיים", סיכם. 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM