לאחר שחיסולו של מוחמד דף אושר לפני כחודש באופן סופי ורשמי, נחשף היום (חמישי) כי צעיר בן 19, שהיה שליח מטעם החמאס, היה שותף לחיסול.

"הכו, דחפו וגררו על הרצפה": מסתמנים כתבי אישום בפרשת שדה תימן
האריס מובילה? ממש אל תספידו את טראמפ – וזאת הסיבה

תפקידו של הצעיר, כך נמסר בעיתון ה-Jewish Chronical, היה להעביר הודעות שנכתבו על פתקים בין אנשי החמאס הפזורים מתחת לאדמה ברחבי רצועת עזה. אותו צעיר, שכבר לא נמצא בעזה, הוטס לארצות הברית על חשבונה של ישראל לשם קבלת מקלט, כפי שסוכם עם הגורמים הישראלים לפני החיסול במידה והוא יבוצע בהצלחה.

ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)
ראפע סלאמה, מוחמד דף (צילום: רשתות ערביות)


בעקבות ההצלחה בחיסול, חמאס מביע דאגה מתופעת משתפי הפעולה העזתיים ואיים על תושבי הרצועה דרך ערוץ החדשות "אל-ג'זירה". כמו כן, ארגון הטרור מביע חשש משיפור יכולות המודיעין של ישראל ומכמות מודיעין האיכות שהיא אוספת. לשם כך, החל לנקוט באמצעי זיהרות קיצוניים, לרבות מעצרים וחקירות של אזרחי עזה והטלת איסור על מפקדים בכירים בשימוש בטלפונים ניידים ובפגישת בני משפחה.

דאגה אחרת הנטועה בקרב העזתיים היא ההבנה שהמלחמה תסתיים עם תבוסתם, וכי כדאי להם לסייע לישראל לסיים את המלחמה מהר יותר ובכך להפחית את סבלם.

הצעיר בן ה-19 שהיה מעורב בחיסולו של דף הוא לא המשת"פ הראשון עם ישראל. כך, למשל, גויס לאחרונה מחבל חמאס שנלכד בעזה על ידי המודיעין הישראלי, והתבקש לעבור במנהרות. בשב"כ נתנו לו נעליים עם שבבים אלקטרוניים שנועדו לסריקת המנהרות בהן הלך. הממצאים הסרוקים נשלחו ישירות למטה השב"כ באשקלון, שמונה ק"מ מעזה.

גורם מודיעיני נוסף שגויס לשורות המדינה היה קבלן עזתי שהיה מעורב בחפירת המנהרות. הוא סיפק לשב"כ מפה של מיקום המנהרות, גודלן הפנימי, אורכן וסוג הבטון שבו השתמש. זה עזר לקבוע באילו פצצות חיל האוויר צריך להשתמש כדי להשמיד את המנהרות. הקבלן כמעט נתפס על ידי חמאס, אך ישראל הצליחה להבריח אותו לשטחה.

המנהרות של מחבלי חמאס (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)
המנהרות של מחבלי חמאס (צילום: REUTERS/Mohammed Salem)


גם המודיעין המקומי בעזה שהיה מעורב בחילוץ ארבעת החטופים בחודש יוני, ובהם 12 עזתים ושתי משפחות, הועברו לישראל. כיום הם נהנים מאזרחות ישראלית ומקצבת קיום חודשית עד אפשרות להשתלבות בשוק העבודה הישראלי. אחד מבני המשפחה, נער בן 12 חולה סרטן, מקבל בימים אלה טיפול רפואי בישראל בתשלום מהמדינה.

עוד מוסרים בעיתון המדווח כי עבור המגייס לפעולות חיסול מעין אלה, המועמד הטוב ביותר לשיתוף פעולה הוא זה שזקוק ותלוי בסיוע מיידי מישראל. 

נקודת תורפה נוספת יכולה להיות מנקודת מוצא חברתית או פסיכולוגית, כגון פלסטינים הסובלים מרגשי נחיתות או דחייה חברתיים, ולשם כך מקבלים מישראל הצעה לתפקיד נועז המביא עימו אומץ, הערכה, כסף ותחושת חשיבות.