תא"ל (מיל') דדי שמחי, אביו של סמל ראשון גיא שמחי ז"ל שנהרג ב־7 באוקטובר, שוחח היום (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם ב-103FM ופרש את משנתו על ההסלמה בצפון ועל האתגרים העומדים בפני ההנהגה המדינית והצבאית בימים אלה.

בפתח הראיון אמר: "מחר אנחנו עושים אזכרה לגיא, ואנחנו כמעט באותו מקום אחרי 11 חודשים. היה מחדל מטורף, אירוע קולוסלי ב-7 באוקטובר, אבל הצבא התעשת והתחיל להראות מה היכולות שלו. יש לנו צבא חזק עם יכולות מדהימות. מה שמושקע בו זה גם בנינו ובנותינו, והדרג הצבאי הבכיר והדרג המדיני לא מאמין בעצמו וביכולות הצבא ולא משתמש נכון בכלי המטורף הזה שיש לו".

לפיד על האפשרות להפלת הממשלה: "התחילו הסדקים - אני לא מרים ידיים"
"דיקטטורה אפלה?": שי גולדשטיין "מנפץ" את התדמית של הונגריה

"מה שלא עובד זה לא גודל הכוח, אלא אופן הפעלת הכוח", המשיך. "כל הדרג הצבאי והמדיני בפוסט טראומה, יש להם קושי אמיתי כבני אדם לקבל החלטות. זה אירוע מאוד מורכב. הצבא אמור להציג פתרונות יצירתיים והדרג המדיני צריך להחליט, ומצד שני לדרוש מהצבא פתרונות יצירתיים שמבוססים בעיקר על הפעלת כוח. אני טוען שכולם צריכים ללכת. 150 איש צריכים לקוד קידה, 120 נבחרי ציבור צריכים להחזיר את המנדט לעם וכל הדרג הצבאי צריך ללכת הביתה".

תיעוד מיירוט כטב״ם על-ידי מסוק קרב (צילום :דובר צה"ל)

"מה יגידו תושבי הצפון? ה'דונט' האמריקאי לא עובד על סינוואר ואיראן, אלא עובד רק עלינו. ישראל צריכה להוריד מהלומת אש אווירית הרסנית על ביירות, להסביר ללבנון שנמאס לנו, עד כאן. לדעתי אנחנו 11 חודשים במלחמה. די מיצינו את האירוע בדרום חוץ מהחטופים, אבל כוחות כבר זזו מהצפון לדרום. עכשיו זה הזמן לטפל בצפון, ואפשר. הבאים בתור הם יישובי קו התפר עם איו"ש, יתייחסו אליהם ככה באירוע באזור", הוסיף לסיום.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm