תחקיר הפיגוע היהודי בכפר ג'ית בשומרון: צה״ל קיבל התראה כללית כחצי שעה לפני שכמאה מחבלים יהודים הגיעו רעולי פנים לכפר והחלו להצית כלי רכב ובתים ולפגוע באזרחים פלסטינים.

בעקבות האירוע נורה למוות תושב ג׳ית וכמה תושבים פלסטינים נפצעו. כלי רכב ובתים נשרפו. מהתחקיר עולה כי לוחמי המילואים של חטיבה 551 פעלו תוך סיכון והצילו חיים של אזרחים פלסטינים שנלכדו בבתים שעלו באש.

"יוצר הסטה שמעודדת את המחבלים": במערכת הביטחון מוטרדים מדבריו של בן גביר
"נסראללה מותש": צבי יחזקאלי חושף את מצבו של חיזבאללה

תחקיר של פיקוד המרכז מצביע כי מחצית השעה לפני קבלת הדיווח על האירוע התקבלה התראה על כך שקבוצות פורעים מתארגנות בישוב יצהר. המידע הצביע על כוונה של המתארגנים לבצע מעשה חבלה ותקיפה. אולם המידע לא הצביע על המיקום של האירוע.

הכוחות של החטיבה ובהם לוחמי גדוד המילואים נפרסו בצמתים שעל פי הערכה ולאור אירועים קודמים חזו כי התוקפים יגיעו אליהם. רק בחלוף דקות התברר כי התוקפים הגיעו לכפר ג׳ית והחלו לתקוף תושבים ולהצית מבני מגורים וכלי רכב.

התפרעויות בכפר ג'ית (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
התפרעויות בכפר ג'ית (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

התחקיר שהוגש למפקד פיקוד מרכז האלוף אבי בלוט מעלה כי לוחמי צה״ל בהם לוחמי גדוד מילואים של חטיבה 551 פעלו במהירות והגיעו בתוך דקות לכפר. הלוחמים נאבקו במחבלים היהודים שהציתו בתים ולאחר שהבחינו בסכנת חיים של אזרחים פלסטינים מיהרו לתוך האש תוך סיכון עצמי כדי לחלץ את הלכודים.

בצה״ל מציינים כי הלוחמים פעלו נכון כאשר חתרו למגע לחלץ נפגעים ולא ביצעו מעצר המחבלים היהודים. התחקיר הוגש בתחילת השבוע לרמטכ״ל רב אלוף הרצי הלוי. במערכת הביטחון אומרים כי האירוע בכפר ג׳ית הוא אירוע רע וחמור שרק בזכות פעולה מהירה של הכוחות ונחישות הלוחמים נמנע אסון כבד גדול הרבה יותר.