מלחמת חרבות ברזל: דובר צה״ל תא״ל דניאל הגרי תקף היום (שלישי) את ההתנהלות המופקרת של מי שהפיץ ידיעות על המבצע בעוד הכוחות פועלים. לשאלת מעריב: "חשוב לי לציין שאנחנו עדיין מקיימים מאמצים ופעולות בשטח. כל שמועה עלולה לפגוע בביטחון חטופינו ובביטחון כוחותינו. תשמרו עליהם. כל מאמץ כזה הוא חיים של אנשים. חייבים לנהוג באחריות ולא להפיץ שמועות".

הגרי אמר את הדברים לאחר ששדרן הרדיו ינון מגל ואחרים פרסמו כי צה״ל חילץ את החטוף קאיד פרחאן אלקאדי עוד בשעה שהמידע היה מאופל. הדבר עורר זעם בצה״ל ובצנזורה הצבאית.

"רגע משמח למדינה": בכל קצוות הקשת הפוליטית חוגגים את חילוץ החטוף מהרצועה
ישראל תשבור את הכלים במזרח התיכון? "הכל תלוי בהחלטה מדינית"

תא״ל הגרי רמז, כי הפעילות עדיין נמשכת בשטח ולכן לא ניתן לחשוף את כלל המידע על המבצע בו לקחו חלק לוחמי השב״כ שהביאו את המידע המודיעיני המדויק והפעילות של לוחמי יחידת יהלום של ההנדסה הקרבית, שייטת 13 בחיפוי לוחמי 401 של השריון וחטיבת הנח״ל.

נחיתת המסוק של קאיד פרחאן אלקאדי בסורוקה (צילום :דוברות סורוקה)

כזכור, היום בצהריים כוחות חטיבה 401 של השריון בדרום הרצועה העניקו מטרייה מבצעית לפעילות של לוחמי שייטת 13 שסרקו מנהרה בעקבות מידע מודיעיני שהעבירו השב״כ ואמ״ן. הם איתרו בחיים את קאייד פרחאן אלקאדי בן ה-52, אב ל-11 ילדים.

קאיד עבד כשומר בבית האריזה בקיבוץ מגן, משם נחטף ב07.10. התגורר עם משפחתו סמוך לרהט. על פי צה״ל הוא נחטף באזור מושב מבטחים הסמוך. במשך תקופה ארוכה משפחתו האמינה שנחטף לעזה על סמך זיהוי לכאורה שלו בצילומים שהפיץ חמאס. הוא חולץ ע"י טייסת 123 של חיל האוויר שנחת בשטח סורוקה.

מציל אגף החופים של עיריית חיפה מודיע על שחרור החטוף מעזה. קרדיט: פרטי (צילום :פרטי)

לאחר שהופצו שמועות על כך שיש עדויות שחילץ את עצמו, דובר צה"ל נשאל על כך במסיבת העיתונאים והשיב: "פרחאן חולץ בחיים מתוך התת קרקע. מעבר לכך לא אוכל לומר". עוד הוסיף: "326 ימים מאז תחילת המלחמה - הוא היה חטוף 326 ימים. חלק מהזמן גם בתת קרקע. מעבר לזה - כל ההשתלשלות של מה קרה עם פרחאן תתואר בהמשך. קודם כל למשפחה שלו ואחר כך לציבור".