צה"ל מאשר: החיסול בלבנון מוקדם יותר הבוקר (רביעי) בכביש ביירות דמשק הוא של פראס קאסם, מחבל מרכזי במחלקת המבצעים של ארגון הטרור גא"פ, ששימש כמעין מפקד כוח אדם בארגון. בתקיפה חוסלו מספר מחבלים נוספים מארגון הטרור גא"פ שהיו בדרכם מסוריה ללבנון למטרת ביצוע פעילות טרור עבור חיזבאללה. מדובר בחיסול מחבל בכיר בארגון, בתקיפה שבוצעה בעומק השטח.

האזור המשוער - מיקום של כביש ביירות-דמשק והגבול בין סוריה ולבנון:

 צה"ל אישר כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו מוקדם יותר היום במרחב גבול סוריה-לבנון, וחיסלו אותו בהכוונה מודיעינית של פיקוד הצפון. המחבל קאסם היה אמון על בניית התכניות האופרטיביות של ארגון הטרור גא"פ בסוריה ובלבנון, ולקח חלק מרכזי בגיוס מחבלים פלסטינים לארגון הטרור חיזבאללה לצורך מימוש פעולות טרור מלבנון נגד מדינת ישראל. 

בשנים האחרונות, ארגון הטרור חיזבאללה, בהכוונה ובמימון איראני, מגייס גורמים פלסטיניים באופן שיטתי על מנת לקדם פעילות טרור כנגד ישראל משטח לבנון. 

ב"מכון עלמא" דווח מפי דיווחים מקומיים שאלו ששהו ברכב ונהרגו היו שלושה פעילי גא"פ וכן פעיל חיזבאללה אחד המכונה מחמד חסן טה, או בכינויו "כראר", שמוצאו מבעלבכ שבבקאע. כמו כן נמסר מ"עלמא" כי לפי מיקומו של הרכב בכביש 1, המחבר בין דמשק לבין מעבר הגבול הראשי עם לבנון, נראה שהוא עשה את דרכו ללבנון. עם כן, בהנחה שזהות ההרוגים נכונה, קיימת אפשרות שמדובר בחולייה ייעודית של פעילי גא"פ שמקורה בסוריה או באיראן, והייתה בדרך ללבנון לבצע פעילות מוגדרת כנגד ישראל - ובהכוונת חיזבאללה.