הפיגוע הקטלני בתרקומיא: בצה״ל אומרים כי שלושת השוטרים שנורו למוות הופתעו מהירי לעברם, והם לא הספיקו לשלוף את האקדחים שלהם. בצה״ל סבורים כי המחבלים הציבו מטרה לרכב השוטרים וזאת בשל הירי המדויק שבוצע על כלי הרכב. בתחילה סברו במערכת הביטחון כי הפיגוע בוצע מרחב חולף אבל ככל שבודקים את הממצאים בזירה מתגבשת ההערכה כי מדובר במארב.

הפיגוע התבצע לאחר לילה אגרסיבי בחברון כאשר כוחות גדולים של צה״ל והשב״כ ביצעו עשרות מעצרים בגזרת חברון. בשעה זאת צה״ל הטיל כתר על הכפר אידנא שעל פי הערכה אחיו נמלטו המחבלים לאחר הפיגוע הרצחני. בסמוך לכפר נמצא כלי רכב דרוך ובמערכת הביטחון בוחנים את הקשר שלו לפיגוע.

קודם לכן, נצ"מ אלי לוי, דובר משטרת ישראל, שוחח היום עם ינון מגל וברק סרי ברדיו 103fm והתייחס לפיגוע הירי שאירע הבוקר בדרום הר חברון. 

שלושה שוטרים נרצחו בפיגוע ירי באזור תרקומיא, מצוד אחר המחבלים
בדרך לליל גלנט 2: ההודעה הדרמטית של משפחות החטופים

"אנחנו מדברים על פיגוע עם שלוש זירות לפחות. המחבל תושב איו"ש. אנחנו כרגע, יחד עם שב"כ, מנסים לבנות תמונה ולהבין כמה זמן הוא שהה בארץ, האם מדובר באדם שעבד פה, ישן פה, הכיר מקרוב את אותה נקודה שבה הוא ביצע את הפיגוע או קיבל סיוע מגורמים כאלו ואחרים", אמר. 

עוד המשיך וסיפר: "אנחנו רואים תופעה של ישראלים שחזרו להלין ולהסיע פלסטינים, שוהים בלתי חוקיים, עד כמה שאנחנו מתריעים על כך. אנחנו עדיין לא יודעים פה אם יש מעורבות כזו או אחרת של ישראלים שהלינו, הסיעו את אותו מחבל, אבל אנחנו פה כדי להתריע. לא הייתה התרעה נקודתית לפיגוע הזה בחולון". 

לדבריו, "אנחנו לא שוללים את האפשרות שיש מחבל נוסף או סייענים. זה יכול להיות מישהו שהוביל אותו ברכב, מישהו שסיפק לו את אותו כלי לחימה". 

"אנחנו בתקופה מאוד מאתגרת מבחינת הפח"ע, הרבה מאוד עבודה של ימ"מ, צה"ל ומשטרת ישראל. אני קורא לכל מי שרשאי, מיומן, ויש לו רישיון לשאת נשק, שיישא את הנשק עליו. במקרה זה שוטר שלנו פעל, וכל הכבוד לו - אבל בהרבה מאוד זירות רואים את האזרחים", הוסיף. "אנחנו חייבים את הציבור גם ערני מאוד", הדגיש.