מלחמת חרבות ברזל: אמש הוחזרו מרפיח גופותיהם של הירש גולדברג פולין, עדן ירושלמי, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ואורי דנינו, שנחטפו ממסיבת נובה, וכן גופתה של כרמל גת שנחטפה מבארי. הלוויתו של דנינו מתקיימת כעת (ראשון) בהר הרצל.

מפקד גדוד 202 ספד: "מרכינים ראש. אנחנו נפרדים מאחד מטובי בנינו. סובבת את ההגה וחזרת להציל את החברים שלך אבל נפלתם בשבי. הותרת חלל גדול בקרב כל מי שהכיר אותך. הותרת חותם בגדוד ונמשיך לפעול לאורך. ונעשה כל מה שאפשר להיות ראויים לך".

"מבקש סליחה": נתניהו התנצל בפני משפחת החטוף וחשף פרטים חדשים על העסקה
רצח החטופים: חמאס הימר על החברה הישראלית אך ויתר על הנכס היקר שלו

סביו של אורי: "נכד אמור להספיד את סבו. התהפכו היוצרות. רצינו ללוות אותו לחופה ולא זכינו. זכינו אבל להביא אותו לקבר ישראל וזה לא מובן מאליו. קיבלנו לפני שלושה שבועות שהוא עוד בחיים אבל הבוקר הייתה תחושה של אכזבה. הוא יכל להגיע לחוף מבטחים אבל הוא הוא עשה פרסה וחזר להציל חיים. הוא סיכן את חייו ונלקח לשבי. לא כל אחד זוכה להגיע שלם בגופו לקבר ישראל וזה זכות גדולה".

"היית האור בכל נקודות השחורות של החיים שלי", המשיך. "בחרת להציל אחרים למרות שהיית בחוץ. יכולת ללכת אבל זה לא היה אתה. תמיד שם את האחרים לפנייך. מבטיח לך אורי שאלך בדרך שלך. ראיתי בך תמיד ההשראה והגאווה ואתה תהיה האור והניצחון. אני פונה לחיילי צה"ל - אנחנו נופלים וקמים. אנחנו מאבדים חברים ומשפחה ועדיין המשימה הכי יפה בעולם. תמשיכו להילחם בכל הכוח שהמוות לא יהיה לשווא. נילחם להגן על המדינה".

הרב הראשי הספרדי לשעבר, הראשון לציון הרב יצחק יוסף ספד גם כן: "לעשות הכל לשחרר את כל השאר החטופים, גם במחיר שחרור אלפי מחבלים עם דם על הידיים. אחרי זה יעשו בהם שפטים אבל עכשיו לעשות הכל".

נטלי, הבת של עינב צנגאוקר, נדחפה (צילום: אדר איל)