מלחמת חרבות ברזל: ‎סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, התראיין ל'מעריב' ופרש את משנתו על התקדמות המלחמה ברצועת עזה ועל הלחצים לבצע עסקת חטופים.

בפתח הראיון אמר: "לגבי המשך הלחימה בעזה, מה שסינוואר בעצם מבקש זה לא רק יציאה של צה״ל מציר פילדלפי, זה גם הפסקת הלחימה, יציאה מציר נצרים בכלל ונסיגת כוחות צה"ל, הוא מבקש יותר לא לבצע טיסות מעל רצועת עזה, גם לא של כטב״מים כדי לצלם ולאסוף מודיעין ושחרור אסירים. למעשה, במילים אחרות, הוא מבקש לחזור לאותה יכולת שהייתה לו לפני השבעה באוקטובר. זה ברור שאם הוא מבקש את היכולת, אז על מנת להתעצב ולחזור ולאיים על ישראל ולייצר שבעה באוקטובר נוסף".

צרות בגן עדן? שר בממשלה האשים - דודי אמסלם סוחט אותי
פליטת פה? סמוטריץ' חשף: "נתניהו אמר שהוא טעה בעסקת שליט"

"השאלה היא האם אנחנו רוצים לשחרר חלק מהחטופים, כן הוא גם לא התחייב לכל החטופים, אבל האם אנחנו מוכנים לשחרר את חלק מהחטופים? ובתמורה לזה נמשיך לנהל ויתורים בהמשך כדי לקבל את יתר החטופים תוך סיכון כל יתר אזרחי מדינת ישראל ובטח את תושבי הדרום על ידי חמאס, חיזבאללה. הם ילמדו מהאירוע הזה שבעצם פשיטה לתוך שטח ישראל, כיבוש יישובים וחטיפת ישראלים זה הדבר בעל הערך הכי משמעותי שיכול להביא לו גם את ההישגים הכי גבוהים. הוא מיד התכונן לזה, או אולי מהר מאוד יבצע את זה, כנ"ל ביהודה ושומרון. ובכלל זה יחליש את מדינת ישראל ויחזק את כל ארגוני הפרוקסי האיראנים".

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

"לכן אני חושב שבסופו של דבר, אנחנו אולי לא נצליח לשחרר את כל החטופים שלנו במבצע צבאי, אבל גם אם נגיע למשא ומתן, אם נייצר לחץ צבאי משמעותי ברצועת עזה, הפסקת האספקה, או לפחות העברת אספקה לידי צה"ל וחלוקתה רק לגורמים שאנחנו מכירים בהם ולא לידי אונר"א שמעביר את זה לחמאס, אז למעשה נפעיל על החמאס לחץ מאוד משמעותי שיביא אותו חזרה לשולחן המשא ומתן, אבל בתנאים שנוחים לנו, בדיוק כמו שהיה בהסכם המשא ומתן הראשון עם שחרור יתר החטופים", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "אנחנו כרגע לא מייצרים לחץ צבאי מספיק משמעותי, אנחנו בעיקר משמרים את הקיים ולא מנסים להשיג. עוד הישגים בשטח, לא נכנסים לתוך לב ליבה של רפיח ובעצם אנחנו נמצאים עם סד"כ הרבה יותר קטן שגם מפעיל לחץ הרבה יותר קטן, ולכן החמאס למעשה לא לא מרגיש לחוץ. יש לנו אולי לחימה מקומית ושימור ההישגים אבל למעשה אנחנו לא מפעילים לחץ משמעותי, אפילו לא על האוכלוסייה מבחינת המזון או העברה שלהם שוב לאזור אחר, ולכן לא נראה שינוי אם לא נבצע שינוי".