סקר חדש שנערך עבור "הליגה נגד השמצה" בקרב הציבור בישראל מגלה נתונים קשים בנוגע לחששם של הישראלים מרמות האנטישמיות בעולם ולגבי תחושת הביטחון האישי של ישראלים בחו"ל, בימים אלו. הדיווחים על העלייה החדה באנטישמיות ברחבי העולם מאז 7 באוקטובר מחלחלים גם אל הציבור הישראלי, אשר בדרך כלל אינו חשוף באופן ישיר ובלתי אמצעי לאנטישמיות, כך על פי נתוני הסקר.

על פי הנתונים, 81% מן הישראלים מסכימים או מסכימים מאוד עם האמירה כי הם מודאגים מרמת האנטישמיות בעולם כיום. 80% מהנשאלים ציינו בסקר כי הם לא מרגישים בטוחים כישראלים כשהם מטיילים בעולם ואילו 31% מציינים כי חוו אפליה על רקע היותם ישראלים או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי.

מסלול עוקף נתניהו: ביידן וחמאס יחתמו על עסקה חד-צדדית?
סמוטריץ' חשף בשידור: יש מחדל גדול יותר מהשבת השחורה והוא קורה עכשיו

קרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל, מסרה בעקבות הסקר: "הנתונים מוכיחים לנו שוב כי בתקופות משבר, הדאגות והחששות של הישראלים ושל היהודים ברחבי העולם משותפים והם למעשה חולקים גורל אחד.

האנטישמיות הגואה ברחבי העולם מטרידה מאוד את הישראלים, שנחשפים אליה גם ברשתות החברתיות, ותחושת הביטחון של הישראלים בעת השהייה בחו"ל מעורערת ונגזרת בין היתר גם מהאנטישמיות.

העובדה כי כשליש מהישראלים חוו אפליה או מכירים מישהו שחווה אפליה על רקע היותו ישראלי מטרידה בפני עצמה. דבר אחד ברור, לצערנו: גם הישראלים אינם חסינים מפגיעתה הרעה של האנטישמיות, ובימים אלו הדבר נכון במיוחד".

הסקר נערך על ידי מכון "מאגר מוחות" כסקר אינטרנטי, בקרב מדגם אקראי הסתברותי של 501 משיבים. טעות הדגימה ביחס לאומדנים השונים היא פלוס/מינוס 4.4%.

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)