צה"ל מסר היום (שבת) כי ביום חמישי האחרון מסוקי קרב של חיל האוויר, בהכוונת שב״כ, אמ"ן ופיקוד הדרום, תקפו מתחם פיקוד ושליטה שהוסווה בתוך המתחם ההומניטרי בדיר אל-בלח ושימש מחבלים מארגוני הטרור חמאס והג'יהאד האסלאמי.

אחרי מפגן הכוח המצרי: ישראל במסר ברור לקהיר | דיווח

בתקיפה חוסלו מספר מחבלים מארגוני הטרור, ביניהם עבדאללה ח'טאב, מפקד גדוד דרום דיר אל-בלח בג'יהאד האסלאמי, אשר פיקד על יציאת מחבלי הארגון מהגדוד לטבח הרצחני בשבעה באוקטובר במרחב עוטף עזה. המחבל קידם והוציא לפועל מתווי טרור לעבר שטח מדינת ישראל וכוחות צה"ל, בהם ירי נ״ט ושיגורי פצמ"רים.

עבדאללה ח'טאב (צילום: דובר צה''ל)
עבדאללה ח'טאב (צילום: דובר צה''ל)

בנוסף, חוסל המחבל חאתם אבו אלג׳דיאן, מפקד גדוד מזרח דיר אל-בלח בג'יהאד האסלאמי, אשר קידם והוציא לפועל מתווי טרור נגד כוחות צה"ל במהלך המלחמה.

חאתם אבו אלג׳דיאן (צילום: דובר צה''ל)
חאתם אבו אלג׳דיאן (צילום: דובר צה''ל)

בצה"ל ציינו, כי טרם התקיפה ננקטו צעדים רבים כדי לצמצם את הסיכוי לפגיעה באזרחים, לרבות שימוש בחימוש מדויק, חוזי מהאוויר ומידע מודיעיני נוסף. 

התקיפה בדיר אל באלח היא השנייה בסוף השבוע על מפקדות טרור שמצאו מקלט במחסות הומניטריים. לאחרונה, המחבלים בעזה יוצאים מהמנהרות ומנסים לבנות תשתית טרור באזורי המחסות ובכלל זה הם מקימים חדרי פיקוד, מציבים מחסני חימוש, וכן הופכים את מרחבי המחסות לשטחי התארגנות ויצאה לפעילות נגד כוחות צה״ל.

בסוף השבוע, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן, שב״כ ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס, שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית ספר ״עמרו אבן אלעאץ" בצפון רצועת עזה. לפי צה״ל, מתחם הפיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאת פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל.

בצה״ל אומרים כי חמאס וג׳אהד האיסלאמי מפרים באופן שיטתי את הדין הבין לאומי, תוך ניצול אכזרי של מוסדות אזרחיים והאוכלוסייה כמגן אנושי לפעולות טרור. בצה״ל אומרים כי הפעולות בסוף השבוע כנגד תשתיות הטרור בעזה הן דוגמה נוספת לשימוש השיטתי של ארגוני הטרור ברצועה באוכלוסייה ובתשתיות אזרחיות, בהן המרחב ההומניטרי, לצורך ביצוע פעולות טרור נגד מדינת וכוחות צה"ל.