לילה לא שקט עבר על תושבי הצפון לאחר ש-50 שיגורים נורו לעבר קרית שמונה והגליל המערבי. על רקע הירי ליישובי הצפון שנמשך מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" וההסלמה בגזרה שוחח הבוקר (ראשון) גבי נעמן, ראש מועצת שלומי, עם ינון מגל וברק סרי ב-103FM וסיפר על תחושותיו.

"מה שקרה בשבת גם על שלומי, למעלה מתשעה טילים לכיוון היישוב, כיפת ברזל מיירטת ומאוחר בלילה אש של עשרות טילים לגליל העליון", אמר בפתח השיחה. "היום יש תנועה חזקה מאוד של מטוסי צה"ל, נראה לאן יוביל אותנו היום הזה. אני כראש רשות חייב להיות פה, הבית ריק, זה אירוע לא פשוט. השר גלנט דיבר עם פורום קו העימות, שאלתי 'אדוני השר, הבטחת הבטחות גדולות מאוד שנחזור במהרה ושכל אויבנו יקבלו מכה שיבינו שעם ישראל לא מתעסקים. כנראה שלהבטחה של גלנט והרמטכ"ל, נידרש כנראה כולנו, כל אזרחי המדינה, להמתין. כנראה שזה יסתיים בשנת 2025 במקרה הטוב.

פיגוע בבקעת הירדן: שלושה נרצחים מירי במעבר אלנבי, חשד למשאית ממולכדת
תסריט האימים של ישראל: ביידן עשוי בהחלטה אחת לפרק את הממשלה

"גלנט אמר שהחלטת הממשלה היא לא לצאת למלחמה בלבנון. להישאר עדיין בעזה, ושכרגע נכנסים ומטפלים ביו"ש. כל הצפון נמצא כרגע בהמתנה ובמלחמת התשה שזה יורה וזה מחזיר", הוסיף.

תיעדו מהיירוט בקריית שמונה (צילום :נתיב אוחנה)

לדבריו, "כדי שייוצר תהליך מסוים, הממשלה חייבת לכנס את עצמה ולהודיע שאנחנו נכנסים למערכת מלחמתית עם לבנון ואז בואו נראה אם חיזבאללה יסכים. תוך 5-4 שעות הפכנו למתוסכלים יותר, קמנו בבוקר ואמרו לנו שצה"ל יצא למתקפת מנע מאוד אגרסיבית, קחו בחשבון שיהיה ירי של מאות טילים. המשמעות היא שכולנו מבינים שהולך להיות יום משמעותי. אנחנו מאוכזבים מאוד כי אין שום שינוי בתפיסת הממשלה כדי להחזיר את תושבי הצפון לבתיהם. מתוך 9,000 תושבים, 1,000 נשארו. כולם מותשים, שלא תתבלבלו, המצב הזה לא יכול להימשך. תושבים לא יכולים לחזור". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm