אירוע ונדליזם חמור בצפון: ירי בוצע לעבר מבנה בית ספר של מפונים בעלי צרכים מיוחדים באזור התעשייה צח"ר בסוף השבוע האחרון. אין נפגעים, חלונות נופצו וקליעים אותרו בכיתות. חוקרי המחוז הצפוני יחד עם חוקרי זיהוי פלילי וצוותים טכנולוגיים הגיעו לזירה, החלו באיסוף ממצאים ובשעות הצהריים היום (ראשון) נעצר החשוד במעשה תושב טובא זנגריה בן 26.

בית ספר הר וגיא מקיבוץ דפנה המפונה עבר לשהות זמנית באזור התעשייה צח"ר שסמוך לראש פינה. במקום נבנה מבנה עבור בית הספר בעלות של מיליוני שקלים, ובנייתו הושלמה במוצאי שבת לפני כשבוע, שעות ספורות לפני פתיחת שנת הלימודים. 

נחשף מחדל נוסף? חיילים במעבר אלנבי - רובאי 02 ללא נשק  
בדרך להסכם כניעה בצפון? זאת הצעת הצללים בין ישראל לחיזבאללה

ירי לעבר בית ספר של מפונים בצח"ר (צילום :שימוש לפי סעיף 27א')

כעבור שבוע בלבד בסוף השבוע האחרון, בלילה שבין שישי לשבת, התרחש במקום אירוע ונדליזם חמור במסגרתו בוצע ירי לעבר מבנה ביית הספר. תשעה חלונות נופצו וקליעים אותרו בחלק מהכיתות. מדובר במבנה שמאכלס את בית ספר שחפים לבעלי צרכים מיוחדים. 

ההודעה שנשלחה להורים בעקבות אירוע הירי: ״הבוקר התגלה אירוע ונדליזם בחלונות בחלק של ביה"ס 'שחפים' בצח"ר. אין שום פגיעה בכיתות של הר וגיא או בחלק של הר וגיא. נושא הפרוטקשן בבדיקה״.

יריב בן עמי, יו"ר תנועת "עד כאן למאבק בפרוטקשן", שיתף בתחושותיו הקשות בשיחה עם ״מעריב״ בעקבות האירוע בבית הספר של התלמידים המפונים, בו לומדים גם ילדיו: ״אנו מקיבוץ הגושרים המפונה, אך החלטנו לחזור לביתנו על אף הפינוי. בית הספר בו ביתי לומדת, ׳הר וגיא׳ בקיבוץ דפנה פונה בעקבות המצב הביטחוני לאזור תעשייה צח״ר. חווינו לילה קשה וארוך בלי שינה – מלא באזעקות ובפחד. לצערי, גם בבוקר הילדים שלנו צריכים לחוות טראומה נוספת, להגיע לבית הספר ולחוש על בשרם את חוסר המשילות - זהו מצב של חוסר שליטה מוחלטת״, אמר בן עמי.

ירי לעבר בית ספר של מפונים בצח''ר  (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')
ירי לעבר בית ספר של מפונים בצח''ר (צילום: שימוש לפי סעיף 27א')


לדבריו, הנזק בבית הספר הוא עוד עדות לכישלון השלטון להתמודד עם איומי הפרוטקשן באזור. "אנחנו חיים כאן כאילו אנחנו תחת שלטון זר. המאבק שלנו נגד הפרוטקשן עדיין נמשך, ואין בכוונתנו לוותר. אנחנו לא ניכנע לשום סוג של איום. כשבית ספר בישראל מותקף, אני מצפה לראות את שר החינוך ואת השר לביטחון פנים כאן במבנה שנפגע. יש צורך דחוף להקים ועדת חקירה שתבחן מדוע בית ספר במדינת ישראל צריך להימצא תחת איום שכזה. מה זה מלמד את הילדים שלנו על ביטחון וחינוך?", תהה בכאב. 

בן עמי תיאר את ההפקרות המצב בצפון, שם התושבים חיים תחת איום מתמשך של טילים, ובנוסף לכך הילדים מוצאים עצמם גם בלב זירת פשע: "פינו את הילדים מבית הספר שלהם בקיבוץ דפנה,  כביכול למקום בטוח. עכשיו מה? עוד איום? המצב הזה בלתי מתקבל על הדעת. האזור כולו מופקר, ואנשים חמושים מסתובבים במקומות שבהם הילדים שלנו לומדים ומתחנכים. המאבק בפרוטקשן עדיין נמשך, והמדינה חייבת לקחת אחריות על כך", הוסיף.

הסרטון והתמונות בכתבה פורסם לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים. מערכת האתר מכבדת זכויות יוצרים ומשקיעה מאמצים באיתור בעלי זכויות יוצרים לצורך שימוש בחומרים המופיעים באתר.  אם לדעתכם נפגעה זכותכם כבעלי זכויות יוצרים בחומר המופיע באתר זה, הנכם מתבקשים לפנות באמצעות דואר אלקטרוני לכתובת : [email protected]