טל שניידר ('זמן ישראל') וישראל כהן ('קול ברמה') שוחחו היום (שישי) עם רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm וניתחו את ניתחו את נושא חוק הגיוס מבחינה פוליטית ואת הסיכויים להעבירו בכנסת הנוכחית.

"זה מבוסס על ידיעה שפורסמה ב'המודיע'", אמרה שניידר. "הם קראו לזה הסדר גיוס. אם זה יהיה הסידור אני לא בטוח שלנתניהו יהיה רוב לזה. בתוך רשימת הליכוד יש רבים שממילא לא יהיו בכנסת הבאה. הבלגן שהם יעשו עכשיו זה מה שהציבור יזכור להם בסוף. יש שם לפחות עשרה כאלה. זה שיח שנועד להגיד: 'הנה, אנחנו עושים משהו'. זה לא ריאלי".

14 שנה למותו של ישראל טל: "בנה חיל שריון עם יכולת תפעול מהטובות בעולם"
"ניאבק להדחת הכיבוש הציוני": המכתב שכתב סינוואר לנסראללה נחשף

כהן טען: "הם מסתכלים על ההסכם הקואליציוניים מלפני שנתיים והם מחויבים לו. טל אמרה שזה הופיע רק ב'המודיע'. השאלה היא האם גם דגל התורה וש"ס מחויבות לאיום הזה. יש גרסה שאומרת שהחרדים חילקו ביניהם את המטלות: גולדקנופף לקח את נושא הגיוס, גפני את נושא החינוך ודרעי את נושא המעונות. יש קונצנזוס חרדי בכל הנושאים האלה, אבל טקטית כל אחד מנהל את המגעים מול ראש הממשלה. השאלה היא האם גולדקנופף מייצג במקרה הזה את כולם".

"נתניהו הלך ותדרך את התקשורת בנושא ממשלת אחדות שהשר ארבל, הנשיא הרצוג ואפילו חלק ממשפחות החטופים מקדמים. התדרוכים שלו אמרו שדרעי וגפני לא יודעים לאן הם נכנסים. מצד אחד לפיד אומר לחרדים: 'בואו תהיו המבוגרים האחראים ותגידו לשחרר את החטופים בכל מחיר', מצד שני לפיד לא מציב אלטרנטיבה. החרדים אומרים בנושא הגיוס: אנחנו תלויים ביבי, רק הוא יציל אותנו".

שניידר הוסיפה: "שמעתי את השר אופיר סופר מהציונות הדתית מדבר על ממשלת אחדות. זה לא מגיע רק ממפלגות מרכז ומהורי חטופים. הטיעון שלו היה שהטרוריסטים ברצועה, המטרה שלהם היא לפלג את העם, וכשהם יראו שאנחנו יחד זה יעזור לקדם עסקה. אני לא יודעת עד כמה זה נכון".

"יש מגוון משפחות חטופים. רוב העם נמצא במרכז ולא בשום מצב קיצון. מ-7 באוקטובר לפיד אומר פומבית שהוא נכנס בלי בן גביר והוא אומר שהוא נותן לקואליציה רשת ביטחון. נתניהו לא מוכן אפילו לנהל תחילת קצה קצהו של ציפורן בכיוון הזה. לפיד עם 24 מנדטים. השאר לא משנים. 'יש עתיד' משנים את כל המרכז הפוליטי. ברגע שלפיד בפנים זה משנה את כל הסיפור".

סייע בהכנת הכתבה: אחיעד לוק, 103fm