על רקע הניסיונות והמגעים המתמשכים לגבש עסקת חטופים בצל המתיחות הביטחונית המאתגרת שחדרה הבוקר (ראשון) גם אל המרכז, אייל עופר, מומחה לכלכלת חמאס, התראיין לרדיו 103FM ואמר: "אני מקווה שתהיה כל דרך אפשרית להחזיר חטופים, אין שום ספק שזה הדבר הכי חשוב בעיניי. הבעיה היא שלא בטוח שזה תלוי רק בהחלטת ממשלת ישראל".

לקראת שינוי המשוואה בלבנון: הכרוז החריג שפיזר צה"ל לתושבים
צפת על הכוונת של חיזבאללה: "העיר מתה, אין שגרה לנהל"

"אנחנו במצב בו בשלושה שבועות האחרונים יש סטגנציה מאוד גדולה בעזה. הלחץ הצבאי מאז ינואר אינו מספיק. המדינה בעצמה הודתה בזה, היא הגישה לבג"ץ תצהיר, המדינה אומרת 'אנחנו לא שולטים אפקטיבית ברצועה, לחמאס יש עדיין סמכויות שלטוניות'".



"אני לא בטוח שהרעיון שישראל תחלק את הסחורה הוא רעיון טוב", הוסיף. "צריך להתמקד בספין הגדול מכולם, שלא נשאר עוד מה לעשות בעזה. זה בכלל לא המצב. בצפון הרצועה חמאס משתקם".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

"בתוך המאות אלפים שנשארו שם יש מאות אלפי מחבלים, זו הבעיה וזה הדבר הכי חשוב לחמאס. בעסקה המוצעת ביום השביעי יש עלייה של מיליון לצפון עזה, צה"ל נסוג מציר החוף ומיליון עזתים עולים לעיר עזה", טען עופר.

פעילות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
פעילות צה''ל ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)

ולאחר מכן הסביר והעמיק: "אני לא מדבר על מצור או הרעבה, על זה שנשארו לנו בעיר עזה ובצפון הרצועה יעדים צבאיים לגיטימיים. מותר לצה"ל לנקות את צפון הרצועה ממחבלים. מה שאנחנו צריכים לעשות כדי לנקות את העיר עזה זה להפסיק את הכיסאות המוזיקליים, מעבירים אותם משכונה אחת לשנייה. אנחנו צריכים לנהל שם קמפיין צבאי בו מפנים את האוכלוסייה דרומה כדי שנוכל לנקות לגמרי את הרצועה". 

\'\'צריך להפסיק עם הכיסאות המוסיקליים, לנקות לגמרי את הרצועה\'\'. תלמידות בעזה (צילום: רויטרס)
\'\'צריך להפסיק עם הכיסאות המוסיקליים, לנקות לגמרי את הרצועה\'\'. תלמידות בעזה (צילום: רויטרס)

"הגיע הזמן שצה"ל יפגין נחישות ורצינות, ויהיה רציני בהודעות הפינוי שלו, והאנשים האלה בסופו של דבר, כמו 700 אלף האחרים, ברובם יעזבו. ברור שאנחנו לא הולכים עד המחבל האחרון ושכל שלטון חיובי שנכניס יהיה תלוי בחמאס, כי לחמאס יש כוח צבאי אדיר, אבל אסטרטגית מה שחשוב לנו זה צפון הרצועה, ואנחנו יכולים להלחיץ אותם שם". 

עריכה: מיכל קדוש