הבלוף של החות'ים מתימן: הטיל שירו לישראל הוא טיל מיושן שעבר שדרוג באיראן. לא מדובר בטיל הייפרסוני, אלא טיל קרקע-קרקע בליסטי. בחיל האוויר אומרים, כי הטענה של החות'ים כי הצליחו לאתגר את מערכת ההגנה האווירית בעזרת טיל הייפרסוני היא ״קשקוש מקושקש״.

פרופסור בני נתן מהפקולטה לאווירונאוטיקה בטכניון שלל לחלוטין את הגרסה של החות'ים והעריך כי מדובר בטיל איראני בליסטי ולא ברור אם הוא מונע בדלק מוצק או אף נוזלי. לדברי נתן, טיל הייפרסוני הוא טיל שמהירות המעוף שלו היא פי חמש ממהירות הקול. נכון להיום, הרוסים ניסו לפתח טיל כזה ובאחד הניסויים אירעה תאונה והטיל התפוצץ טרם הזמן.

הקול של עוזי רבי בשידור הסביר הכל: המחיר שישראל לא תוכל לשלם
בתימן טוענים: התחלנו בשלב החמישי במלחמה; צה"ל: הטיל התפרק בשמיים

גם צבאות מערביים מנסים לפתח טיל העולה במהירות הטיסה שלו על 343.2 מטרים לשנייה. אולם עד עתה הטילים המהירים המגיעים מעל חמש מאך מאטים לאחר הכניסה לאטמוספירה. לדברי נתן - לאיראן ולתימן אין את הידע והטכנולוגיה לפתח כרגע טיל הייפרסוני.

על פי ההערכות, הטיל שנורה מתימן טס במשך 11 וחצי דקות. הוא התפרק במעופו ככל הנראה בכניסה לאטמוספירה, בשל פיזור החלקים שוגרו מספר מיירטים. ובכלל זה חץ ומיירטי כיפת ברזל. בצה״ל דוחים את הטענות כי המיירטים פספסו את הטיל ומציינים כי הטיל התפרק במעופו בגובה רב כך שרמת הסיכון שלו היתה נמוכה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

דברי נתניהו בפתח ישיבת הממשלה על טיל החות'ים והמצב בצפון (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')