סא"ל במיל' ירון בוסקילה, מנכ"ל תנועת הביטחוניסטים, התראיין היום (שישי) ל'מעריב' בעקבות התקיפה בביירות: ״התקיפה עצמה ברובע הדחיה בביירות היא למעשה אמירה, וזה לא משנה מי כרגע היעד היא אמירה מאוד משמעותית של ישראל לחיזבאללה, שבאמת נעשתה פה החלטה אמיתית להסיר את הכפפות מול החיזבאללה".

"חלק מההחלטה היא שאין כוונה להמשיך ולשחק את המשחק הסימטרי הזה שעד עכשיו ישראל התנהלה בו מול החיזבאללה ושישראל מבינה שהחיזבאללה יכולים להגיב בצורה משמעותית", המשיך. "מבחינת ישראל, יש מוכנות למלחמה והעברת מרכז הכובד לצפון מדינת ישראל כשצה"ל החליט שבעצם פיקוד צפון עובר להיות זירה עיקרית ועזה זירה משנית. מסתבר שזאת לא אמירה בעלמא זאת אמירה אמיתית ומשמעותית שאומרת אנחנו נכנסים פה למערכה".

הדיל סגור: נתניהו קבע מועד יעד להחלפת גלנט בסער | בן כספית
סיכול ממוקד בבירות: יעד החיסול - רמטכ"ל החיזבאללה איבראהים עקיל

"גם אם המשמעות תהיה שנכנסים למלחמה הרבה יותר קשה, ואני חושב שאם החיזבאללה חשבו שבמתקפת הביפרים ומכשירי קשר ישראל מסיימת כי היא לא רוצה להגיע להסלמה. התקיפה בלב רובע הדחייה בביירות היא בעצם מסר מאוד ברור", הוסיף.

לאחר מכן אמר: "איראן וחיזבאללה יכולות להבין שישראל נחושה להמשיך קדימה וזה גם מסר לאמריקאים, האמריקאים לא מעוניינים שישראל כרגע תלך למערכה מול לבנון כדי לשמור על יציבות אזורית. ישראל אומרת לא רק במילים אלא גם במעשים. אנחנו לא מוכנים להמשיך לקבל את מה שהיה, מה שהיה הוא לא מה שיהיה. אנחנו רוצים להחזיר את התושבים שלנו לבתיהם בצורה בטוחה כשאין איום של החיזבאללה
שיושב ממש על הגבול".

תקיפה ממוקדת בביירות (צילום :רשתות ערביות)

בסיום הראיון אמר: "עד רגע זה, לא הצליח משא ומתן והם לא נסוגו לאחור ולא הגיעו להסכמות, אז אנחנו נפעיל את כל הכוח שאפשר. אפשר לומר אפילו גם בלי החימושים האמריקאים, כי אנחנו מבינים שחלק מהחימושים הצטמצמו, אמרה את זה קמלה האריס בצורה ברורה, וזה אומר שעם כל מה שיש בידי ישראל - ישראל תתקוף ותפגע בחיזבאללה על מנת להביא את השקט חזרה לגבול הצפון".