הרשויות המקומיות בצפון הודיעו הלילה (שבת) מבצעות התאמות למערכת החינוך ולפעילויות הציבוריות בעקבות ההסלמה הביטחונית ושינוי הנחיות פיקוד העורף. הציבור מתבקש להישמע להנחיות, להימנע מהתקהלויות, ולהימצא בקרבת מרחבים מוגנים.

השינוי בהנחיות נוגע ליישובים מקו חיפה וצפונה, בו נכללים האזורים הבאים: גליל תחתון, גליל עליון, המפרץ, העמקים ומרכז הגליל, וחלק מיישובי גולן דרום. 

נערכים להסלמה דרמטית מצד חיזבאללה: אלו הנחיות פיקוד העורף
להבות האירו את שמי לבנון: גל תקיפות שלישי בתוך שעות

תקיפות צה''ל בלבנון (צילום: רויטרס)
תקיפות צה''ל בלבנון (צילום: רויטרס)

במסגרת השינויים חלה הגבלת התקהלות של עד 30 אנשים בשטח פתוח ועד 300 אנשים במבנה. עבודה או לימודים ניתן לקיים במבנה או במקום שניתן להגיע ממנו למרחב מוגן תקני בזמן ההתגוננות. 

בשל המתיחות הביטחונית בגבול הצפון, הרשויות המקומיות מפרסמות הנחיות מעודכנות לתושבים. בעקבות הערכות מצב שנערכו בערב שבת, התקבלו החלטות בנוגע למערכת החינוך, מקומות עבודה והתקהלויות, תוך התאמת הפעילות בהתאם למידת המיגון הקיימת בכל רשות.

בעיריית חיפה, הודיעו לתושבים כי עוברים לפעול על פי המתווה הצהוב: במערכת החינוך ילמדו פיזית במתכונת חלקית ובאופן שיאפשר לכל התלמידים להגיע למרחבים מוגנים תקניים - אליהם ניתן להגיע תוך דקה. שאר התלמידים ילמדו מרחוק באמצעות הזום או המערכות הבית ספריות האחרות.

עיריית מעלות-תרשיחא פרסמה הודעה לתושבים בה היא קוראת לגלות ערנות, לצמצם תנועות לא הכרחיות ולהימנע מהתקהלויות. התושבים מתבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהיות בקרבת מרחבים מוגנים. העירייה מדגישה כי היא ערוכה לכל תרחיש ותספק מענה במידת הצורך. 

שריפה שפרצה בצפון בעקבות נפילת רקטה (צילום: כב''ה צפון)
שריפה שפרצה בצפון בעקבות נפילת רקטה (צילום: כב''ה צפון)

איגוד ערים כינרת הודיע כי על פי הנחיות פיקוד העורף נסגרו כל חניוני החופים בכינרת עד להודעה חדשה, והציבור מתבקש להימנע מהגעה לחופים. זאת כחלק מהמאמצים לצמצם התקהלויות לא הכרחיות.

גם מועצה אזורית גליל עליון קיבלה החלטות דומות, כשהחליטה לדחות את פתיחת בתי הספר ביום ראשון בשעה אחת. בתי הספר היסודיים ייפתחו בשעה 9:00 והתיכונים בשעה 10:00. למרות זאת, מסגרות הגיל הרך יפעלו כרגיל. המועצה תמשיך לעקוב אחרי הנחיות פיקוד העורף ותקיים הערכות מצב נוספות בבוקר.

עיריית נוף הגליל הודיעה על כניסת העיר למדיניות "התגוננות 2" בהתאם להנחיות פיקוד העורף. לפי מדיניות זו, פעילויות חינוכיות יתבצעו במבנים בהם ניתן להגיע למרחבים מוגנים בתוך דקה. לאור העובדה שכל מוסדות החינוך בעיר ממוגנים, מערכת החינוך תפעל כסדרה. בנוסף, הוגבלו ההתקהלויות ל-30 אנשים בשטח פתוח ול-300 אנשים במבנה סגור, מה שהוביל לסגירת השוק העירוני, הקאנטרי ונופארק.

מועצה אזורית מטה אשר פרסמה הנחיות מעודכנות לפיהן לא יתקיימו לימודים ביום ראשון בכלל מוסדות החינוך במועצה. המנהלים התבקשו להיערך ללמידה מקוונת, והתושבים מתבקשים להישמע להנחיות פיקוד העורף ולפקח על פעילויות נוספות בתחומי המועצה.

תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)
תקיפות בלבנון (צילום: רשתות ערביות)

משרד התרבות והספורט פרסם הנחיות לאירועי תרבות וספורט בהתאם למגבלות פיקוד העורף. באזורים המושפעים מההסלמה, בהם חיפה, גליל עליון ותחתון, העמקים ויישובים בגולן, הוחלט על הגבלת התקהלויות ל-30 אנשים בשטח פתוח ול-300 אנשים במבנה סגור. המשרד הודיע כי יש לעקוב אחר השינויים בהנחיות.

במועצה האזורית גולן הודיעו כי בשלב זה הלימודים יתקיימו כרגיל, אך תתקיימנה הערכות מצב נוספות בשעות הלילה והבוקר. המועצה מדגישה כי ייתכנו שינויים במידת הצורך בהתאם להנחיות פיקוד העורף.

גם עיריית טבריה הצטרפה לשינויים בהנחיות והודיעה על ביטול הלימודים במוסדות חינוך שאין בהם מרחבים מוגנים. גם מועצה אזורית מרום הגליל הודיעה כי כלל מוסדות החינוך, כולל חינוך מיוחד, לא יפעלו ביום ראשון, וכן בוטלו ההסעות.