בצה״ל מזהים פעילות הולכת וגוברת של חמאס באזורי צפון הרצועה ומרחב המסדרון ובכלל זה בשכונות הצפון מזרחיות של העיר עזה. חטיבה 5 של צהל עלתה לתפוס את קוו הלחימה במרחב המסדרון. סמג"ד גדוד 8111, רס״ן יואב סיפר על האתגרים והפעילות של לוחמי הגדוד שכמו כל היחידות הפועלות בעזה ממשיכים לכוון למטרה אחת: הכרעת חמאס.

בפתח דבריו אמר: "זהו סבב הלחימה השני של הגדוד ברצועה. הם מהר מאוד זיהו את שינוי דפוסי הלחימה של מה שנשאר מארגון חמאס. העובדה כי צה״ל פגע פגיעה אנושה בפיקוד ומסגרות הארגון, הגדודים כבר לא מתפקדים במסגרת מסודרות, וחוליות המחבלים פועלים כחוליות גרילה אשר מנסות לזנב בכוחות צה״ל הפועלים במרחב המסדרון - מובילה לכך שאנחנו מתמודדים עם חוליות קטנות שמנסות לפגוע בנו".

עוד מוסיף: "התארגנות היא לא ברמה של כוח צבאי כמו שהיה בתחילת הלחימה, אלא יותר בקטע של חוליות בודדים. אנו מזהים מוטיבציה כנגדנו".

רס''ן יואב (צילום: ללא קרדיט)
רס''ן יואב (צילום: ללא קרדיט)

לוחמי גדוד 8111 פועלים  בימים האחרונים בגזרת הגנה. אבל הפעילות ההגנתית שלהם היא בפועל פעילות התקפית והיא כוללת מארבים, תמרונים נקודתיים בשכונות של עזה איתור מנהרות וניסיונות לפגוע במחבלים בתוך שכונות העיר. המטרה למנוע מהמחבלים לתרגם את המוטיבציה שלהם לפעול לכדי מעשה. 

לוחמי הגדוד כמו יתר לוחמי החטיבה יעבירו את ראש השנה בעזה ולא בחיק משפחותיהם. בגדוד החליטו על יוזמה שבה כל לוחם שיוצא לחופשה לפני החג מביא הביתה מתנת חג שהגדוד רכש. ״המשפחות ובנות הזוג הם הכוח של הגדוד, הם העוגן של הלוחמים״ אומר רס״ן יואב.
לדבריו כל הלוחמים פועלים במוטיבציה בגזרה מבינים היטב את המשימה והמורכבות שלה.

בציר המסדרון בעזה שומעים את הדיווחים מצפון הארץ על אפשרות ללחימה בגזרת לבנון, הלוחמים של גדוד 8111 אומרים כי יש להם פעילות רבה בגזרת עזה אבל אם צה״ל ידרוש אותם לפעילות גם בגזרת לבנון, הם יודעים לעשות את המעבר הזה במהירות והם ערוכים גם לתרחיש שכזה.

מתוך הרצועה (צילום: ללא קרדיט)
מתוך הרצועה (צילום: ללא קרדיט)