לאחר חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה במהלך סוף השבוע, נפתח השבוע בעוד יום לחימה בצפון: לפני זמן קצר אזעקות נשמעו בגליל המערבי, בקריות ובחיפה. מנכ"ל מד"א על האזעקות באזור חיפה: "לא התקבלו קריאות, כרגע לא ידוע על נפגעים". 

דובר צה"ל מסר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה שיגור אחד שחצה משטח לבנון. יונה יהב, ראש העיר חיפה סיפר בחדשות 12: "הכל נפל לים, אנשים פעלו בהתאם כפי שאנחנו אמרנו להם במשך חודשים. מבקש מהתושבים להקשיב להנחיות".

בשעות אחר הצהריים היום (ראשון) אזעקות נשמעו בשורת יישובים בגליל העליון, בבקעת בין שאן באזור העמקים ובגליל התחתון בכמה מטחים שונים. בין הישובים ראש פינה, שתולה, עמוקה, דלתון, אליפלט, חצור הגלילית, צפת, ביריה, נהריה, גשר הזיו, כברי, מילואות, נוף הגליל, כפר תבור, נהלל, רמת דוד ועוד. 

אזעקות נשמעו בשעות הצהריים גם בנהריה, עפולה, טבריה, נוף הגליל ומגדל העמק. מטעם מד"א נמסר כי בשלב זה לא התקבלו קריאות על נפגעים. נרשמו נפילות בשטחים פתוחים במועצה האזורית עמק יזרעאל. במקביל צה"ל ביצע תקיפה נוספת באופן ממוקד בדאחיה שבביירות ובבקעה. 

עם טיפול נכון, בתוך זמן סוגיית עזה עשויה להסתיים - וכעת איראן נמצאת בבעיה | אבי אשכנזי
הצעד הבא? ישראל החלה בביצוע "תנועות קרקעיות" בגבול לבנון | דיווח 

תקיפת צה"ל בצור, לבנון (צילום :ללא קרדיט,רשתות חברתיות)

בשעות אחר הצהריים, דווח על שלוש תקיפות בדאחייה שבביירות. כמו כן, דווח על פיצוץ עוצמתי בבירת סוריה, דמשק. עוד דווח ברשתות הערביות על תקיפות בפאתי הרמל שבאזור הבקעא בלבנון, שם לפי הדיווחים ישנם שישה הרוגים וארבעה פצועים. דווח על חגורת אש של חיל האוויר באזור בעלבכ וסביבתה.

יירוטים מעל חצור (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')


בשעות הבוקר המוקדמות באילת נשמעה התרעת חדירת כלי טיס בלתי מאויש, זאת בעקבות זיהוי כטב"ם ששוגר מכיוון מזרח ועשה את דרכו לעבר ישראל. ספינת טילים של חיל הים מסוג ״סער 4.5״ יירטה את הכטב"ם במרחב הים האדום, בטרם הצליח לחדור לישראל.

גל תקיפות בכל בביירות ובכל רחבי לבנון; אזעקות בצפת ועפולה (צילום :רשתות ערביות)

בשבוע שעבר, פגע כטב"ם שנורה מכיוון עיראק בנמל אילת. המיליציות הפרו-איראניות בעיראק לקחו אחריות על האירוע. מערכות ההגנה האווירית יירטו כטב"ם אחד, והשני כאמור ביצע פגיעה ישירה. שני אנשים ששהו בנמל באותה עת נפצעו באורח קל. הם קיבלו טיפול רפואי במקום ולא נזקקו לפינוי לבית חולים. זאת ועוד, על פי דיווח סעודי עולה כי יעד התקיפה האחרונה בדאחייה היה מפקד יחידת 1600 של חיזבאללה. 

תקיפות צה''ל בלבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')
תקיפות צה''ל בלבנון (צילום: רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

כמה ימים קודם לכן, הודיעו בצה"ל כי בהמשך להתרעות שהופעלו על חדירת כלי טיס עוין במרחב הערבה, מערכת ההגנה האווירית יירטה מטרה חשודה ששוגרה לעבר ישראל מכיוון מזרח אך לא חצתה לשטח ישראל. עוד נמסר, כי המטרה לא חצתה לעבר שטח הארץ, התרעות הופעלו על פי מדיניות.