בצל המתקפה האיראנית הערב (שלישי) על ישראל שכללה קרוב ל-200 טילים ששוגרו לאזורים רחבים בארץ  אמר ד"ר מנחם מרחבי, חוקר בתחומי איראן המודרנית והאסלאם השיעי, בשיחה עם "מעריב", כי "המשמעות של ירי מאיראן לכאן באופן ישיר היא שהמלחמה מגיעה גם אליהם".

לדבריו, "היכולת של איראן להגיב באופן ישיר היא מאוד מוגבלת, גם מבחינת סט היכולות שלה אני לא חושב שהיא יכולה לעשות יותר ממה שהיא עשתה באפריל. התגובה גם תהיה אצלם ואת זה הם לא רוצים עכשיו. הם ראו והם יודעים שהם לא יכולים לעשות דבר כזה. בסך הכל המשוואה יותר לרעתם ממה שהם חשבו לפני שבועיים שלושה". 

הבכיר האיראני מטיל פצצה: "הימים הקרובים יוכיחו: מטרתנו היא להשמיד את ישראל"

ד"ר מרחבי ציין כי "סיוע לחיזבאללה מצד איראן יכול להיות סיבה טובה לישראל לתקוף את מתקני הגרעין שלה, דבר שהיא בוודאי לא הייתה רוצה או לתקוף מתקנים אסטרטגיים אחרים, הם רואים מה שעשינו בתימן. מכה מהסוג הזה על אדמת איראן היא תהיה הרסנית מאוד לכלכלה שלה. אם ישראל תתקיף לדוגמה כמה בארות נפט באיראן הם יהיו בבעיה מאוד רצינית או את הנמל האסטרטגי שלהם". 

לסיום אמר כי "בסך הכל איראן היא די פגיעה לישראל הרבה יותר ממה שחשבה כשהסיפור הזה התחיל. היום היא יודעת כמה היא פגיעה והיא לא יודעת איזה הפתעות יש לישראל בשרוול".